مصطفی ذاکر گفت: با اجرای طرح بازرسی سلامت در مبادی ورودی و خروجی استان، تعداد ۵۳۵ مسافر دارای علائم کرونا شناسایی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی ذاکر معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: در طرح بازرسی سلامت که با استقرار ۴۶ پایگاه سنجش در مبادی ورودی و خروجی شهر‌های استان از ۲۵ اسفندماه آغاز شد تا کنون سرنشینان ۱۲۴ هزار و ۹۰۹ خودرو مورد ارزیابی سلامتی و تب‌سنجی قرار گرفته‌اند.

او تصریح کرد: این خودرو‌ها دارای ۳۳۹ هزار و ۳۷۲ سرنشین بوده‌اند که مورد غربالگری و پایش سلامت قرار گرفتند و از این تعداد ۵۳۵ نفر دارای علائم اولیه بیماری کرونا و تب بوده و جهت مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانی راهنمایی شدند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت:دیروز ۲۳ هزار و ۷۳۶ خودرو با ۷۳ هزار و ۸۸۳ سرنشین مورد غربالگری و سنجش قرار گرفتند که تعداد ۱۶۷ نفر مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا به مراکز درمانی راهنمایی و هدایت شدند.

ذاکر افزود: در قالب اجرای این طرح، ۱۷ دستگاه آمبولانس، ۱۸ خودروی کمک‌دار امدادی و ۲۴ خودروی سبک با حضور و خدمت‌رسانی ۲۷۱ نیروی امدادی به صورت شبانه‌روزی مشغول خدمت‌رسانی هستند.

او ابراز امیدواری کرد که با کاهش سفر‌های بین شهری و حضور مسافران در جاده‌ها زنجیره انتقال و شیوع بیماری کرونا قطع شود.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: تب سنجی شاخص تایید سلامت قطعی افراد در خصوص ابتلای به کرونا نیست و مردم به این نکته توجه داشته باشند که برخی علایم این بیماری با تاخیر بروز می‌کند.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.