رئیس کنست: انتخابات چهارم اسرائیل اجتناب‌ناپذیر است

رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی از احتمال برگزاری انتخابات چهارم در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، یولی ادلستاین، رئیس کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)، در مصاحبه‌ای اعلام کرد در صورت جایگزینی او، انتخاب چهارم در سرزمین‌های اشغالی غیر قابل اجتناب خواهد بود.

ادلستاین گفت تلاش برای انتخاب رئیس دائم کنست در زمانیکه تکلیف کابینه همچنان مشخص نیست، یک روز غم انگیز را رقم خواهد زد. این پیامی است که به برگزاری انتخابات چهارم در اسرائیل منتهی می‌شود.

ائتلاف آبی و سفید که به تازگی از سوی رئیس رژیم صهیونیستی مامور تشکیل کابینه شده، از حمایت ۶۱ نماینده عضو کنست برخوردار است.

ادلستاین هفته گذشته از انجام مذاکره با ائتلاف آبی و سفید برای انتخاب رئیس جدید کنست خودداری کرد و با استناد به همه گیری ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی، پارلمان رژیم صهیونیستی را تعطیل کرد.

روز جمعه توافقی میان حزب لیکود و حزب آبی و سفید رژیم صهیونیستی امضا شد که در آن دولت ائتلافی سه ساله با چرخش نخست‌وزیری میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی و بنی گانتز، فرمانده ستاد کل نیرو‌های جنگ رژیم صهیونیستی شکل خواهد گرفت.

در گزارشی که آن را مقامات درجه بالای دو حزب لیکود و آبی و سفید امضا کرده‌اند توافق برای تشکیل دولت ائتلافی سه ساله‌ای انجام گرفته که نیمه ابتدایی نخست‌وزیری آن را نتانیاهو و پس از آن گانتز برعهده خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار