قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: احتمال می‌دهیم بین دهم تا پانزدهم فروردین دوباره پیک دیگری از شیوع بیماری داشته باشیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  کبیر قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: اکنون روند مراجعه به مراکز درمانی سیر کاهنده یافته است، اما احتمال می‌دهیم بین دهم تا پانزدهم فروردین دوباره پیک دیگری از شیوع بیماری داشته باشیم.


دکتر کبیر افزود: در سه روز آخر اسفند به سبب مسافرت‌ها و شلوغی بازار‌ها احتمال دارد در نیمه فروردین با افزایش شمار بیماران مواجه شویم.


اوهم چنین از کنترل ورودی و خروجی‌های گلستان خبر داد و گفت: با تاکید استاندار گلستان از ورود خودرو‌ها با پلاک غیر گلستان جلوگیری می‌شود.


کبیر افزود: مسافرانی که قصد خروج از گلستان را دارند اگر دارای تب باشند به مراکز بهداشتی ارجاع داده می‌شوند واجازه خروج از استان را ندارند.


دکتر کبیر از مردم نیز خواست برای کنترل کرونا تا نیمه فروردین در خانه‌ها بمانند.


بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان از ابتدای اسفند تاکنون ۳هزار و ۹۱۰ نفر بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد سه هزار و ۱۵۲ بیمار کرونایی پس از بهبود از بیمارستان‌های استان مرخص شدند و ۶۴۳ نفر همچنان در مراکز درمانی استان بستری هستند.


همچنین تا امروز نتیجه آزمایش ۹۸۹ بیمار مشکوک به کرونا در استان اعلام شده که از این تعداد، ۳۹۱ مورد مثبت و ۵۹۸ مورد منفی بوده است. تا امروز متاسفانه ۱۱۵ گلستانی مبتلای قطعی به کووید۱۹ نیز جان خود را از دست دادند.


انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.