بخشدار مرکزی خرمشهر گفت: عملیات تقویت و ترمیم سیل بندها در روستاهای غرب کارون در شهرستان خرمشهر آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،عباس پورمند بخشدار مرکزی خرمشهر روز یکشنبه گفت: به منظور پیشگیری از سیل عملیات تقویت و ترمیم سیل‌بندها در مناطق بحرانی روستاهای غرب کارون خرمشهر همچون روستای رحمانیه فیصلی، زویدات، مکسر و ام‌نوشه در حال انجام است.

او با بیان اینکه ۹۵ درصد عملیات ترمیم سیل‌بند روستاهای زویدات و ام السواد انجام شده است، افزود: ترمیم سیل‌بندهای روستاهای رحمانیه فیصلی، سویچتیه یک و ۲ با همکاری شرکت کشت و توسعه نیشکر خرمشهر آغاز شد.

بخشدار مرکزی خرمشهرگفت: طبق توافقات، ترمیم و ساحل‌سازی روستای ام‌نوشه از تعهدات سازمان آب و برق خوزستان است و با وجود بحرانی بودن این روستا تاکنون هیچگونه اقدامی انجام نشده است.

پورمند افزود: برای تسریع کار ترمیم و ساحل‌سازی روستای ام‌نوشه مکاتبه‌ای با سازمان آب و برق خوزستان و استانداری شده و امیدواریم در اسرع وقت عملیات ساحل‌سازی این روستا انجام شود.

او گفت: در حال حاضر عملیات ترمیم سیل‌بند روستاهای غرب کارون همچون روستای سبعه، دیم‌بن‌نجم و مکسر تمام شده و دیگر روستاها نیز در حال پایش نقاط ضعف هستیم.

بنا به پیش بینی هواشناسی خوزستان، بارندگی‌های شدید در هفته‌های آینده در حوضه‌های آبریز دز، کارون و کرخه، احتمال وقوع سیلاب در خوزستان و مناطق پایین دست وجود دارد به همین منظور هشت میلیارد مترمکعب ظرفیت خالی در پشت سدهای بزرگ خوزستان برای مهار سیلاب ایجاد شده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.