استاندار کردستان بر ضرورت بستە ماندن اماکن غیر ضروری و پر تردد در همە شهرستان‌های استان تا پانزدهم فروردین‌ماە تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا استاندار کردستان در جلسه ویدئو کنفرانس با فرمانداران شهرستان‌های تابعه در خصوص بیماری کرونا و بررسی آخرین وضعیت شهرستان‌ها ضمن تبریک عید مبعث و سال نو گفت: از مردم استان تقاضا دارم از هر نوع تجمع و تردد در اماکن برای پیشگیری از شیوع کرونا خودداری کنند.

او با بیان اینکه رئیس جمهور در جلسه روز گذشته بر بسته ماندان فروشگاه‌ها و مکان‌های غیر لازم تاکید کردند، افزود: فرمانداران شهرستان‌ها نیز موظف هستند در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند و اجازه ندهند این اماکن بازگشایی شوند.

مرادنیا با بیان اینکه کمبود اقلام بهداشتی در سطح استان در حال مرتفع شدن است، ادامه داد: درخواست‌هایی برای بسته شدن مرز وجود دارد، اما مرز و تردد کامیون‌ها ارتباطی با اماکن پر تجمع ندارند.

استاندار کردستان اضافه کرد: اکیپ‌های پزشکی مجهز در مرز مستقرر هستند و همه تردد‌ها را با حساسیت کنترل می‌کنند.

او افزود: دشمن در تلاش است تا ارتباط اقتصادی ما با همسایگان را قطع کند و در شرایط فعلی ضرورت دارد که این ارتباط اقتصادی حفظ شود.

مرادنیا در ادامه سخنان خود بر بسته ماندن همه مهمانسرا‌ها تاکید کرد و گفت؛ فرمانداران با حساسیت به این مسئله توجه کنند، چرا که لازم است ادارات دولتی خود در این راستا پیش قدم باشند.

او ضرورت اطلاع رسانی گسترده به مردم برای تشریح وضع موجود را خواستارشد و افزود: اطلاع رسانی گسترده صورت بگیرد تا مردم دیگر استان‌ها و شهر‌ها مطلع باند که بازار‌ها خصوصا در شهر‌های مرزی بسته است.

مرادنیا در ادامه بر پرهیز فرمانداران از اعلام آمار‌ها در خصوص بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: تنها مرجع اعلام آمار‌ها دانشگاه علوم پزشکی است و همه باید به این آمار‌ها اتکا کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.