در بروزرسانی جدید نرم‌افزار سیری کاربران می‌توانند سؤالات خود درباره کرونا را از دستیار صوتی اپل بپرسند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اپل سعی دارد در زمان شیوع ویروس کرونا از راه‌های مختلفی به مبارزه با این بیماری برود و کمکی برای کاربران خود باشد. طبق آخرین گزارش‌ها، این شرکت بروزرسانی جدیدی برای دستیار مجازی خود یعنی Siri منتشر کرده است که این نرم‌افزار را قادر می‌سازد درباره ویروس کرونا از کاربران خود سؤال بپرسد. اطلاعات و سؤالات سیری از داده‌های مراکز درمانی معتبر برگرفته شده است.

جزئیات بروزرسانی جدید Siri

با این بروزرسانی کاربران از این پس می‌توانند از این دستیار مجازی بپرسند که آیا به ویروس کرونا مبتلا هستند یا نه. سپس سیری از آن‌ها چند سوال ساده می‌پرسد. به‌عنوان مثال میزان تنگی نفس آنها را بررسی می‌کند. ذکر ابن نکته لازم است که این سرویس به هیچ وجه نمی‌تواند جایگزین پزشکان و محققان باشد، اما این سوال و جواب‌ها با استفاده از دادهای سرویس سلامت اجتماعی شکل گرفته‌اند و سیری در صورت لزوم کاربران را به سایت مرکز کنترل بیماری هدایت می‌کند.

این سرویس مجازی در صورت ضروری بودن شرایط کاربران آن‌ها را مجبور به تماس با اورژانس مربوطه می‌کند. دستیار مجازی شرکت اپل همچنین به کاربران خود یادآوری می‌کند که دست‌های خود را بشویند و با افرادی که در محیط‌های عمومی قرار داشته‌اند ارتباط نزدیک برقرار نکنند.

قابلیت جدید Siri برای تشخیص ویروس کرونا

همچنین این سرویس به کاربران اطلاع می‌دهد که شاید احساس بیماری نکنند اما ممکن است ناقل ویروس کرونا باشند. اگر پاسخ‎های کاربر نشان‌دهنده حال وخیم او باشد، سیری برای تماس‌ با اورژانس آماده می‌شود و چنانچه سوال‌ها پاسخ منفی دریافت کنند، این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد در خانه بمانند.

گفتنی است؛ این سرویس و بروزرسانی در حال حاضر تنها در آمریکا در دسترس است و مشخص نیست که آیا اپل  آن را در کشورهای دیگر نیز فعال می‌کند  یا نه. بر اساس گفته‌های اپل، سوال و جواب‌های صورت گرفته توسط سیری تماما همان مراحلی را طی می‌کند که در مراکز کنترل بیماری طی می‌شود.


بیشتر بخوانید: قابلیت جدید استوری اینستاگرام برای ترغیب کاربران به ماندن در خانه


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار