استاندار سيستان و بلوچستان برنامه‌ها و افتتاح پروژه‌های مهم این استان را در سال جدید تشریح کرد.

چه پروژه هايى در استان سيستان و بلوچستان در سال ٩٩ افتتاح مى شود؟احمدعلى موهبتى استاندار سيستان و بلوچستان  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدامات جديد اين استان در سال ٩٩ اظهار كرد: در سال ٩٩ به سند آمايش كه يكی از ظرفيت‌هاى اساسى در استان سيستان و بلوچستان به شمار می‌آید، توجه ويژه‌اى خواهد شد، زيرا اين سند راهبردى از اهميت بسيار بالايى برخوردار است.

او ادامه داد: با توجه به وجود بندر شهيدبهشتى و چابهار و هم مرز بودن استان ما با كشورهاى پاكستان و افغانستان، بحث تجارت جهانى اهميت ويژه‌اى دارد و دولت‌هاى گذشته هم سرمايه گذارى خوبى براى ايجاد این ظرفيت انجام دادند.

موهبتى گفت: در حال حاضر مقام معظم رهبرى به پيشنهاد دولت مبلغ ٣٠٠ ميليون يورو براى تكميل راه آهن اين استان در نظر گرفتند كه اميدواريم طى ٢ سال آينده اين پروژه به اتمام برسد.

استاندار سيستان و بلوچستان تصريح كرد: البته اين پروژه استراتژيك مى‌تواند كمك بسيار زيادى به استان ما جهت ورود به تجارت ترانزيت كند.

موهبتى يادآور شد: حوزه معدن هم از أولويت‌هاى امسال استان سيستان و بلوچستان قرار دارد، مطالعات جامع براى تكميل ٨٥ هزار كيلومتر مربع معدن انجام شده و انشالله بتوانيم معدنى بودن اين استان را امسال به مرحله اثبات برسانيم.

او گفت: صنايع ترابرى و بخش كشاورزى جزو آن دسته از موضوعاتى است كه بايد در سال ٩٩ به ان توجه بسيار زيادى داشت و اميدواريم تكميل پروژه كارخانه ريسندگى و بافندگى در سال جديد به اتمام برسد.

استاندار سيستان و بلوچستان بيان كرد: كارخانه سيمان استان در سال ٩٩ به بهره بردارى می‌رسد که زمان و تلاش‌هاى زيادى براى آن صرف شده است البته مراحل پايانى آن رو به اتمام است.

موهبتى افزود: توسعه منطقه آزاد چابهار از ١٤ هزار كيلومتر مربع به ٩٠ هزار كيلومتر مربع افزايش پيدا كرده كه اين بستر مناسبى براى بحث توليد، پتروشيمى و فولاد است؛ همچنين اميدواريم اين اقدامات بتواند جهشى در توليد كشور ايجاد كند.

او گفت: خوشبختانه در سال ٩٩ گازرسانى به شهرک‌هاى صنعتى استان سيستان و بلوچستان انجام مي‌شود ؛ در سال ٩٨ بستر و زيرساخت‌هاى مناسبى براى استفاده از انرژی‌هاى نو ايجاد كرده‌ايم كه ان‌شاءالله امسال به نتيجه خواهد رسيد.

انتهاى پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار