رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی گفت: تمرکز فدراسیون کوهنوردی روی استعدادیابی در رده‌های پایه است.

رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با فرا رسیدن سال نو، اظهار داشت: سال نو را به مردم کشورم تبریک می‌گویم. انشاالله سالی پربرکت و سرشار از موفقیت‌ها برای مردم کشورم باشد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی در رابطه با مهمترین اقدامات فدراسیون در سال ۹۸، اظهار کرد: ما در سال گذشته میزبان بسیاری از رویدادهای ورزشی در کشورمان بودیم. فدراسیون برگزار کننده مسابقات سنگ‌نوردی جهانی و مسابقات یخ‌نوردی آسیایی در کشورمان بود. این فدراسیون بالاترین آمار برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه کوهنوردی و صعودهای ورزشی را دارا است.

او درباره برنامه‌های فدراسیون کوهنوردی در سال ۹۹، بیان کرد: مسابقات مقدماتی المپیک را پیش رو داریم. البته میزبانی این مسابقات بارها تغییر کرد. امیدوارم درنهایت این مسابقات در سال جاری برگزار شود.

او ادامه داد: جام جهانی یخ‌نوردی و مسابقات جهانی سنگ‌نوردی از دیگر مسابقاتی است که در سال ۹۹ آن‌ها را در پیش داریم. اما مهمترین برنامه فدراسیون در سال ۹۹ برگزاری مسابقات استعدادیابی یخ‌نوردی و سنگ‌نوردی است. امیدوارم ثمره این کار را در سال‌های آینده ورزش کشورمان شاهد باشیم.

زارعی در رابطه با حمایت از تولید کنندگان در سال رونق تولید، گفت: ما به نام‌گذاری سال بسنده نکردیم. مثل همیشه فدراسیون کوه‌نوردی از تولید کنندگان داخلی حمایت کرد. ما با سازمان استاندارد نیز در راه استانداردسازی ادوات ورزش کوهنوردی همکاری داشته‌ایم.

رئیس فدراسیون کوهنوردی درباره دوست داشتنی‌ترین رسوم سال نو، اظهار کرد: معمولا ایرانی‌ها سفر در نوروز را بیشتر از رسوم دیگر دوست دارند. من هم سفر کردن را بسیار دوست دارم. من خود را ملزم به پیروی از دستورات پزشکان کرده‌ام. امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به مسافرت نمی‌روم.

او افزود: بهار برای کوهنوردان جذابیت بسیاری دارد. کشورمان یک کشور چهار فصل است. من علاقه زیادی به سفر کردن به شهر‌های جنوبی کشورم دارم.

زارعی ادامه داد: چیزی که برای کوهنوردان حائز اهمیت است تنها صعود به قله‌ها نیست. کوهنوردان علاقه زیادی به دیدن جاذبه‌های طبیعت دارند. حتی صنایع دستی شهرهای مختلف عامل سفر کردن برای ما است. به مردم کشورم توصیه می‌کنم پس از نابودی ویروس کرونا حتما به مناطق محروم کشورمان سفر کرده تا کمک اقتصادی هم به مردم این نواحی کنند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی درباره دوست داشتنی‌ترین سین، از سفره هفت‌سین، گفت: من از سفره هفت‌سین ماهی را دوست دارم. ماهی شاید جز سین‌ها نباشد ولی به سفره هفت‌سین زندگی می‌بخشد. من ترجیح می‌دهم به جای انتخاب یکی از سین‌های سفره هفت‌سین، ماهی را انتخاب کنم.

زارعی در رابطه با بهترین خاطره و بدترین خاطره خود در سال ۱۳۹۸، بیان کرد: قهرمانی بهنام خلجی در مسابقات سنگ‌نوردی معلولین قهرمانی جهان یکی از خاطرات خوب من از سال ۹۸ بود. خلجی رقبای سرسختی در مسابقات داشت. او توانست با شایستگی قهرمانی مسابقات را بدست آورد.

او ادامه داد: آمدن سیل در نوروز سال گذشته از تلخ ترین خاطرات من در سال ۹۸ بود. من از مناطق سیل‌زده پل‌دختر و خوزستان بازدید کردم. امیدوارم مردم کشورم این چنین خاطرات تلخ را دیگر تجربه نکنند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی درباره روز سیزدهم از تعطیلات نوروز، گفت: هر سال این روز را در طبیعت و در کنار یکی از مناطق کوهستانی کشورم می‌گذراندم. متاسفانه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا انجام این کار ممکن نیست. البته برای کوهنوردان روزهای آخر هفته دست‌کمی از روز سیزدهم نوروز ندارد زیرا این روزها را در طبیعت می‌گذرانیم.

زارعی درباره دروغ سیزده امسال، گفت: ویروس کرونا باقی می‌ماند.

او درباره نمره‌ای که به خود در سال ۹۸ می‌دهد، اظهار کرد: به خودم نمره متوسط رو به پایین می‌دهم. ما یک سری ایده‌آل‌ها داشتیم که نتوانستیم به آن‌ها برسیم. البته نهایت تلاشمان را در جهت رسیدن به اهدافمان کرده‌ایم.

زارعی ادامه داد: با توجه به سرمایه‌گذاری فراوانی که در رده نونهالان و نو جوانان کرده‌ایم، امیدوارم در سال‌های آینده اخبار خوشی در زمینه کوهنوردی و صعودهای ورزشی به گوشمان برسد. تمام تمرکز فدراسیون روی رده‌های سنی پایه است.

رئیس فدراسیون کوهنوردی درباره کدورت با اطرافیان خود در سال ۹۸، اظهار کرد: شرح وظایف ما به گونه‌ای است که نمی‌توانیم با مردم قهر کنیم. البته گاهی کدورت‌هایی پیش می‌آید ولی به سرعت این کینه‌ها بر طرف شده‌اند. فدراسیون دست دوستی خود را به سمت مردم دراز می‌کند.

او در پایان، گفت: امیدوارم بهار خوبی را آغاز کرده باشیم. انشاالله در سال نو خبر از بین رفتن ویروس کرونا را بشنویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار