کارشناس تربیت بدنی و اتاق سلامت دانشگاه شریف:

اتاق سلامت دانشگاه شریف نیازی به توسعه ندارد

سماواتی گفت: با توجه به دستگاه‌های ضروری موجود در دانشگاه در حال حاضر نیازی به توسعه وجود ندارد و فعلا در سال جاری در این زمینه اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

سماواتی کارشناس تربیت بدنی و اتاق سلامت دانشگاه شریف در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه اتاق سلامت این دانشگاه برای چندین سال است که دایر شده، درخصوص وضعیت این اتاق‌ها و تجهیزات آن‌ گفت: تمام دستگاه‌هایی که لازم بود سال گذشته تهیه شده و توسعه یافته است و در واقع ما اکنون در حال بهره‌بردای هستیم و به این صورت نیست که بخواهیم تجهیزش کنیم.

او افزود: در حال حاضر تمام دستگاه‌هایی که مربوط به ترکیب بدن، ساختار قامتی، کف پایی و تمام دستگاه‌های مورد نیاز برای آمادگی قلبی-تنفسی می‌شود در این اتاق‌ها وجود دارد.

این کارشناس تربیت بدنی و اتاق سلامت بیان کرد: وزارت علوم در سالی که گذشت طرحی را برای دانشگاه‌ها در خصوص اتاق سلامت ابلاغ کرد و در بازدید‌هایی که از سوی نمایندگان وزارتخانه از این اتاق‌ها صورت گرفت، تمام استاندارد‌ها تایید شد. اتاق‌های سلامت دانشگاه وسیع هستند و به این صورت نیست که در یک اتاق کوچک چند دستگاه ورزشی قرار گرفته باشد.


بیشتر بخوانید: راه‌اندازی مجموعه ورزشی ۱۰۰۰ متری در دانشگاه امیرکبیر


سماواتی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های ما از تجهیزات لازم برخوردار هستند، بیان کرد: اتاق سلامت دانشگاه مجهز به دستگاه فیت اسکنر بوده و به راحتی با اسکن پای افراد، اطلاعات کافی را درمورد وضعیت سلامت بدن در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. اطلاعاتی هم از درصد چربی و میزان آب بدن توسط دستگاه بادی کامپوزیشن انجام می‌شود؛ از مجموع اطلاعاتی که از طریق دستگاه‌های مختلف تعبیه شده در اتاق به دست می‌آید، می‌توان درصد سلامت دانشجویان را سنجید.

او در پایان یادآور شد: با توجه به دستگاه‌های ضروری موجود در دانشگاه در حال حاضر نیازی به توسعه وجود ندارد و فعلا در سال جاری در این زمینه اتفاق خاصی نخواهد افتاد و دستگاه دیگری مورد نیاز نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار