دبیر ستاد بحران شهرستان فاریاب گفت: ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی و ۵۰ واحد مسکونی شهری در این شهرستان دچار خسارت شده است.

سیل خسارت زیادی به فاریاب وارد کردامین محمد حسنی دبیر ستاد بحران شهرستان فاریاب در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ گفت: راه ارتباطی بیش از ۳۰ روستا در فاریاب قطع و ۳۵۰ کیلومتر راه دسترسی روستایی خراب و ۲۰ کیلومتر شانه راه اصلی محور فاریاب به کهنوج تخریب شده است.

او افزود: ۲۰ دستگاه آبنما در این محور خسارت ۳۰ تا ۷۰ درصدی داشته است بیش از ۱۵ دستگاه ماشین سواری در محور فاریاب، زهمکان، ارزوییه توسط دهیاری روستای زهمکان اسکان موقت داده شد.

محمدحسنی تصریح کرد: در بخش کشاورزی ۹۰ هکتار زمین زراعی گندم و هندوانه به طور کلی تخریب و ۶ رشته قنوات دچار خسارت ۳۰ تا ۷۰ درصدی شده است.

دبیر ستاد بحران شهرستان فاریاب با اشاره به خسارت سیل در حوزه مسکن اظهار داشت: در حوزه مسکن روستایی ۲۰۰ واحد مسکونی و همچنین در حوزه مسکن شهری ۵۰ واحد مسکونی دچار خسارت و نیازمند تعمیرات است.

محمد حسنی گفت: در حوزه ارتباطات مخابرات مرکزی دهستان زهمکان به واسطه قطعی برق مستمر بعلت کوهستانی بودن و رعدو برق‌های متوالی و نداشتن باطری از مدار خارج شده است.

دبیر ستاد بحران فاریاب اظهار کرد: در حوزه آب روستایی مجتمع هور چاه بگی، مجتمع سبزان، مجتمع حور پاسفید و روستای گلاشکرد بدلیل تخریب خط انتقال که جمعا، این مجتمع‌ها ۱۰روستا را پوشش می‌دهند دچار خسارت و قطعی آب شده است.

او افزود: محلی در خصوص اسکان موقت برای سیل زدگان در صورت در نظر گرفته شده و کلیه ماشین آلات با هماهنگی بخش خصوصی در دو بخش مرکزی و هور مشغول خدمت رسانی هستند.

محمدحسنی با بیان اینکه شهرستان فاریاب سالانه با مخاطراتی روبرو می‌شود که مهمترین آن سیلاب است تصریح کرد: با توجه به اینکه ۹۳ درصد مساحت کل شهرستان که در حوزه آبخیز واقع شده، با توجه به طرح دفع خطر سیلاب که در دست اقدام می‌باشد به مدیریت اداره کل بحران استان و با مطالبات صورت گرفته می‌توان در سال‌های آینده در این شهرستان برسیل غلبه کرد


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار