رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: با وجود این که کادر بهداشتی و درمانی در خط مقدم مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند، اماگویا هم استانی ها این بیماری را هنوز جدی نگرفته‌اند.

زنگ خطر کرونا در قطب پزشکی ایران به صدا در آمد/ شکست ویروس کرونا در دست تک تک مردم استمیرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، با اشاره به خطرناک بودن کرونا ویروس، گفت: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان یزد با شیب نسبتا تندی در حال افزایش است و این موضوع نمایانگر  یک زنگ خطر جدی نسبت به گذشته است.

میرجلیلی ادامه داد: اگر می‌خواهیم ویروس کرونا در جامعه محدود شود و آمار ابتلاء به این بیماری کاهش پیدا کند، فقط باید حلقه انتقال انسان به انسان شکسته شود و هم استانی‌ها در این تعطیلات در خانه بمانند و فعالیت‌های اجتماعی غیرضروری را حذف کنند.

او  با بیان اینکه دیدن جمعیت  مردم در سطح شهر احساس نگرانی را به کادر درمانی تزریق می کند، افزود: تعدادی از پرسنل بخش درمانی بیمارستان حدود سه هفته است که خانواده خود را ندیدند، انتظار زیادی نیست که از شهروندان بخواهیم دو هفته در منزل خود بمانند و دورهمی‌های و سفر‌های نوروزی را لغو کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی با اشاره به ابتلای قطعی ۷۷۶ نفر در استان، تأکید کرد: با وجود این که نیرو‌های بهداشتی و درمانی در خط مقدم مقابله با این بیماری فعالیت می‌کنند و در خطر جدی هستند، اما می‌بینیم شهروندان این بیماری را هنوز جدی نگرفته‌اند.

میرجلیلی با تأکید بررعایت توصیه‌های بهداشتی توسط مردم، افزود: شکست ویروس کرونا در دست تک تک مردم است و همه مردم مسئول هستند، زیرا در صورتی که این بیماری پخش شود تمام ما مقصر هستیم.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.