انزان پور افزود: هماهنگی جهت انجام قرنطینه انسانی کشتیهای متردد به بنادر در لنگرگاه، فراهم کردن مقدمات و آغاز عملیات اجرایی پروژه راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی، اجرای پروژه ریلگذاری اسکله جنوبی بندر نوشهر برای استفاده از جرثقیل بکرا و اجرای محوطه کانتینری بندر به میزان ۶۰ درصد و نیزلایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر فریدون کنار به میزان ۶۰ درصد آخرین بخش از اقدامات صورت گرفته در بنادر استان مازندران طی سال گذشته است.
او در خصوص مهمترین اهداف و برنامههای بندری و دریایی مازندران در سال ۱۳۹۹، بیان کرد: تکمیل و بهرهبرداری پروژههای سرمایهگذاری بخش خصوصی مانند مخازن نگهداری روغن خوراکی و کارخانه چوب خشک کنی با هدف افزایش ظرفیت عملیاتی بندر، تمرکز بر فعالیت ها و سرمایهگذاریهای اشتغالزا که نیاز به زمین کمتر دارند و نیز برقراری ارتباط نزدیکتر با صاحبان کالا جهت شناسایی مشکلات و چالش ها و همکاری و تعامل با نهادهای مرتبط با فعالیتهای بندری برای رفع این مشکلات از مهمترین اهداف تعریف شده به منظور اجرا در سال ۹۹ است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران افزود: پیگیری لازم جهت اجرایی شدن راه دسترسی اختصاصی بندر نوشهر به منظور کاهش مشکلات ترافیکی درون شهری، تأمین اعتبار و انتخاب مشاور برای طراحی و ساخت یک فروند اسپیلت بارج لایروبی در بندر نوشهر، آغاز عملیات اجرایی ساختمان مرجع دریایی بندر فریدون کنار و نیز انجام لایروبی هدفمند نگهداری حوضچه و کانال بنادر نوشهر و فریدون کنار به میزان ۲۲۰ هزار مترمکعب از دیگر برنامههای مهم امسال بندری و دریایی استان مازندران است.
به گفته انزان پور، تدوین و تصویب طرح بهبود وضیعت علائم کمک ناوبری بنادر نوشهر و فریدونکنار، بازنگری و تصویب طرح دریافت مواد پسماند کشتی ها، طرح پایش الکترونیکی شناورها و قایق های تفریحی و قفس های پرورش ماهی، سنجش فاکتورهای زیست محیطی آب در حوزه های عملیاتی بنادر نوشهر و فریدون کنار و نیز فرهنگ سازی اصول محیط زیست دریایی در مدارس شهرهای بندری از دیگر برنامههایی است که در سال ۹۹ در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/