برای جلوگیری از اضطراب ناشی از شیوع ویروس کرونا اخبار ناگوار را انتقال ندهیم.

توصیه معاونت اجتماعی پلیس گیلان به شهروندانبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مرضیه عفتی کارشناس ارشد روان شناسی مرکز مشاوره معاونت اجتماعی پلیس گیلان با اشاره به تاثیر پیگیری اخبار بر اضطراب ناشی از شیوع ویروس کروناگفت: پیگیری مکرر اخبار مرتبط با شیوع سریع ویروس کرونا آغازگر اضطراب است، از این رو میزان مواجهه خود با رسانه‌های غیرمستند و غیرقابل اعتماد را محدود کنیم و خود نیز منتقل‌کننده اخبار ناگوار نباشیم.

او افزود: فشار عصبی که برایمان ناشناخته بوده، یک غریزه انسانی است که از ما در برابر تهدید محافظت می‌کند و ما را ملزم به رعایت نکات و توصیه‌های بهداشتی می‌کند.

کارشناس ارشد روانشناسی مرکز مشاوره معاونت اجتماعی پلیس گیلان گفت:، اما وحشت‌زدگی زمانی به وجود می‌آید که مردم تهدیدی را بیش از حد برآورد کرده و توانایی‌های مقابله با آن را دست کم می‌گیرند.

مرضیه عفتی افزود: تمرین کنیم تا در سلام و احوال‌پرسی‌های روزانه به جای تمرکز بر اخبار ناگوار مثل کمبود‌ها و میزان مرگ و میرها، بر خبر‌های مثبت و امیدبخش مثل درمان افراد بیمار و امید دادن به یکدیگر تکیه کنیم.

او با بیان اینکه، میزان مقاومت افراد در برابر شرایط اضطراب یکسان نیست، گفت: حواسمان باشد افرادی هستند که ما آن‌ها را دوست داریم و نگران‌شان هستیم مثل فرزندان‌مان، پس مواظب سلامت روان آن‌ها نیز باشیم، زیرا آنان توانایی تحلیل اخبار بد را به درستی ندارند و بهتر است که دور از اخبار بد باشند.

کارشناس ارشد روانشناسی مرکز مشاوره معاونت اجتماعی پلیس گیلان افزود: به هر حال اخبار بخش جدایی ناپذیر زندگی ما هستند، اما این خودمان هستیم که به فکرمان اجازه می‌دهیم به چه چیز‌هایی دقت کنیم. باید بدانیم، نگرانی و ناراحتی از اخبار بد، طبیعی است و ما تنها فردی نیستیم که تحت تاثیر قرار می‌گیریم.

مرضیه عفتی تصریح کرد: در هنگام شنیدن اخبار بد در مورد ثبات زندگی خود، دچار اضطراب می‌شویم و پیگیری وسواس‌گونه اخبار منفی، ما را نسبت به آینده نامطمن می‌کند لذا باید تلاش کنیم برای ساعاتی در روز، از اخبار بد دوری کنیم و به فعالیت‌های مورد علاقه خود بپردازیم.

 

انتهای پیام / ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.