واشر سرسیلندر وظیفه آب بندی بین سر سیلندر موتور و بدنه اصلی را دارد که مانع ترکیب آب رادیاتور و روغن موتور می‌شود.

علائم سوختن واشر سرسیلندر چیست؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  یکی از وظایف مهم واشر سرسیلندر آب بندی بین سر سیلندر موتور و بدنه اصلی آن است که مانع ترکیب آب رادیاتور و روغن موتور می‌شود.

همچنین واشر سر سیلندر از ورود هوای متراکم سر پیستون به داخل مایع خنک کننده و برعکس جلوگیری می‌کند.

حال در صورتی که واشر سرسیلندر بسوزد مورد ذکر شده به خوبی کار نمی‌کنند و مشکلاتی را ایجاد خواهند کرد.

گرمای بیش از حد موتور، زدن جوش کاذب در رادیاتور، وجود آب در سرپیستون‌ها، مخلوط شدن آب و روغن، دیر روشن شدن موتور، بد کار کردن موتور، خروج بخار آب از اگزوز و رنگ روغن موتور تقریباً به صورت شیری رنگ و کم شدن قدرت و کشش موتور از علائم سوختن واشر سرسیلندر محسوب می‌شود.

در مواردی که آب رادیاتور کم باشد، مجرا‌های عبور آب در موتور مسدود شود، نقص فنی در ترموستات رخ دهد احتمال سوختن واشر سیلندر وجود دارد.

همچنین مواردی از جمله خنک نشدن آب رادیاتور به دلیل رسوب و یا نقص در عملکرد پروان، نقص فنی در واتر پمپ و عدم گردش جریان آب در موتور، پیچ خوردگی شلنگ‌های ورودی و خروجی رادیاتور، رانندگی طولانی در ترافیک و فشار بر موتور در فصل گرما می‌تواند از عوامل سوختن واشر سیلندر به شمار رود.

گفتنی است سوختن واشر سرسیلندر در یک لحظه و یک دقیقه اتفاق نمی‌افتد بلکه اول آب رادیاتور داغ می‌شود و دقایقی بعد از رسیدن آمپر به خط قرمز واشر صدمه می‌بیند.

منبع: میزان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mehrasa
۱۷:۴۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
سلام ممنون از اطلاعات کاملتون.فقط یه سوال داشتم واشر رو اگه بخوایم اینترنتی خرید کنیم به جز جهان پیچ جای دیگه ای هم هست که بشه سفارش داد؟ اخه محصولات صنعتی رو راحت نمیشه مثل بقیه چیزا توی نت اینترنت پیدا کرد