اروپا به دنبال ابزار مالی جدید برای مقابله با رکود ناشی از کرونا

سران کشور‌های عضو اتحادیه اروپا خواستار استفاده از ابزار بدهی مشترک برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سران ۹ کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله فرانسه، اسپانیا و ایتالیا در نامه‌ای به شورای اروپا خواستار یک ابزار بدهی مالی مشترک برای مبارزه با ویروس کووید-۱۹ شدند.

در این نامه که خطاب به شارل میشل، رئیس شورای اروپا نوشته شد، آمده است: لازم است روی یک ابزار بدهی مشترک کار کنیم که از سوی یک نهاد اروپایی ایجاد شده و جمع آوری وجوه مالی در بازار‌ها را افزایش دهد. این ابزار مالی باید کاملا کارآمد باشد تا از خطرات آتی جلوگیری کند.

این نامه که به امضای سران کشور‌های پرتغال، ایرلند، لوگزامبورگ، اسلوونی، بلژیک و یونان نیز رسید، از اتحادیه اروپا خواست تا به دنبال ابزار‌های دیگری از جمله بودجه اختصاصی برای تامین هزینه‌های شیوع ویروس کرونا در برنامه بودجه سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ اتحادیه اروپا باشد.

صندوق بین المللی پول پیشتر هشدار داد که همه گیری بیماری کرونا سبب رکود اقتصادی در سال ۲۰۲۰ خواهد شد که به اندازه بحران مالی سال ۲۰۰۸ پیامد‌های منفی به دنبال دارد.

اروپا این روز‌ها به کانون اصلی شیوع ویروس کرونا تبدیل شده است. ایتالیا، اسپانیا، آلمان، فرانسه و سوئیس کشور‌های هستند که به شدت از شیوع این بیماری متاثر شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار