اهالی روستای شهرکهنه قوچان از بی توجهی دهیار این روستا برای جمع آوری زباله ها و مقابله با شیوع بیماری کرونا گلایه دارند.

مجتبی دلگرم عضو شورای روستای شهرکهنه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس و با وجود اینکه دهیاری این روستا خودرو نیسان کمپرسی به عنوان وسیله‌ای برای انجام امور محوله روستا در اختیار دارد، هیچگونه خدماتی برای جمع آوری زباله داده نمی‌شود و فقط به عنوان وسیله شخصی مورد استفاده دهیار است.

او ادامه داد: روستای شهرکهنه جمعیتی بیش از ۳ هزار ۵۰۰ نفر دارد و با توجه به شیوع این بیماری هر شب باید در این ایام حساس و برای کمک به بهداشت و سلامت اهالی این روستا عملیات جمع آوری زباله در سطح روستا صورت گیرد، ولی زباله‌ها با فاصله دو روز در میان توسط پاکبانان از درب منازل جمع آوری می‌شود.

این عضو شورای روستا گفت: تاکنون هیچگونه ضدعفونی و گند زدایی توسط دهیار این روستا تاکنون انجام نشده است و اجرای عملیات ضد عفونی در دو مرحله توسط بسیج مردم نهاد و با هزینه شخصی و کمک خیرین بوده است.

دلگرم ادامه داد: انتظار ما از مسئولان شهرستانی در این وضعیت بحرانی این است که توجه زیادی به رعایت بهداشت روستای قوچان نیز داشته باشند

او گفت:طبق ماده ۱۰ اساسنامه تشکیلات و سازمان دهیاری‌ها، دهیاران نقش مشارکتی و نظارتی بر فعالیت‌های بهداشتی در راستای ارتقای شاخص‌های بهداشتی روستا دارند.

انتهای پیام//ح. خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.