شرکت والدین در بازی‌های خانوادگی امنیت خاطر کودکان را تقویت می کند.

عربیان، کارشناس تربیت کودکان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، باتوجه به خانه نشینی این روزها به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا  گفت: والدین در بازی‌ها به صورت گروهی شرکت کنند نه این که فضای بازی را طراحی و آن را به کودکان بسپارند زیرا مشارکت آنان باعث شادی کودکان می شود و هر چه که کودکان تر باشند بیشتر احساس امنیت کرده و در نتیجه خانواده سالم تر خواهد بود.

او در ادامه افزود: یکی از بازی های جذاب می تواند کاشت انواع دانه ها مانند دانه پرتقال، سیب، عدس و... باشد، هرچند که این دانه ها سبز هم نشود اما باعث آشنایی کودکان با روند رشد می شود که برای آنان بسیار مناسب است.

کارشناس تربیت کودکان گفت: یکی دیگر از بازی ها لی‌لی خانگی است که افراد برای انجام آن می‌توانند شکل هندسی لی لی را با استفاده از چسب های کاغذی یا ماژیک کف خانه رسم کنند.

او افزود: یکی دیگر از بازی های جذاب برای کودکان و خانواده ساخت حوض ماهی و ماهیگیری در خانه است که برای انجام آن می توانیم ماهی هایی را با لوازم مختلف مانند چوب و پلاستیک درست و یک قطعه آهنگ به آن متصل کنیم و از طریق قلاب ماهیگیری که به انتهای آن آهنربا متصل شده بازی جذاب ماهیگیری را برای خود و اعضای خانواده خصوصا کودکان رقم بزنیم.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.