بیمارستان موقت مهاباد برای پذیرش احتمالی بیماران مبتلا به کرونا با حضور استاندار آذربایجان غربی و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بیمارستان موقت مهاباد با حضور استاندار آذربایجان غربی، نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، ، فرماندار مهاباد در سالن ورزشی دو هزار نفری افتتاح شد.

ایرج شجاعی فرماندار ویژه مهاباد گفت: برای تجهیز این بیمارستان ۷۲ تختخوابی تاکنون ۷۴۰ میلیون تومان هزینه شده است و با خریداری دیگر تجهیزات، هزینه تجهیز بیمارستان به بیشتر از یک میلیارد تومان می‌رسد.

شهریاری استاندار آذربایجان غربی نیز در مراسم افتتاح بیمارستان موقت در مهاباد گفت: با انجام اقدامات اوج بیماری در استان کنترل شد و شیب ملایمی به خود گرفته و در حال حاضر تمامی تخت‌های بیمارستان پر نشده است و بخش مناسبی هنوز برای پذیرش ظرفیت دارد و در این زمینه خیران پای کار آمده اند و کمک‌های قابل توجهی کرده اند تا در صورت نیاز از این بیمارستان‌ها استفاده شود.

آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز از فعالیت ۲۱ مرکز جامع سلامت در آذربایجان غربی برای ارئه خدمات مقابله با ویروس کرونا خبر داد و افزود: ۳ بیمارستان به عنوان بیمارستان معین در استان در نظر گرفته شده است تا درصورت نیاز و پر شدن تخت بیمارستان شهرستان‌ها بویژه شهرستان‌هایی که آی سی یو ندارد بیماران به این بیمارستان‌ها ارجاع داده شوند.

دکتر موسی زاده سخنگوی هیئت امنای بیمارستان موقت مهاباد نیز با اعلام اینکه این بیمارستان با تجهیزاتی شامل تخت بیمارستانی، کپسول‌های اکسیژن، دستگاه‌های شوکر و علمک‌های ویژه سرم آماده به بهره‌برداری رسید، گفت: در جوار این مکان، پنج سوویت ویژه استراحت پزشکان، پرستاران و کادر درمانی نیز ایجاد و با امکانات و وسایل لازم تجهیز و آماده اقامت شده است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.