۶ مرکز درمانی معین در حوزه‌های آزمایشگاهی، زنان و زایمان، قلب و عروق و مغز و اعصاب انتخاب شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا وثوقی‌مقدم مسئول دبیرخانه کارگروه مراقبت و درمان کرونا  دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۶ مرکز درمانی معین بیمارستان‌های قائم (عج) و امام رضا (ع) جهت درمان بیماران قلب و عروق، مغز و اعصاب، انجام زایمان مادران باردار و انجام آزمایش‌های بیماران کرونایی انتخاب شدند.
 
او ادامه داد: بیمارستان‌های بنت‌الهدی (س)، موسی بن جعفر (ع)، امام زمان (ع)، مهر حضرت عباس (ع)، امام حسین (ع) و رضوی به عنوان ۶ مرکز درمانی معین بیمارستان‌های قائم (عج) و امام رضا (ع) جهت درمان بیماران قلب و عروق، مغز و اعصاب و انجام زایمان مادران باردار انتخاب شدند.

 مسئول دبیرخانه کارگروه مراقبت و درمان کرونا  دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیمارستان بنت‌الهدی (س) جهت انجام زایمان مادران باردار جایگزین بیمارستان‌های قائم (عج) و امام رضا (ع) شده تا مادران باردار دغدغه‌ای بابت ابتلا به کووید ۱۹ که در این بیمارسان‌ها بیمار زیادی دارد نداشته باشند.
 
وثوقی مقدم افزود:همچنین زایمان مادران باردار کرونایی هم در بیمارستان امام رضا (ع) انجام می‌شود، اما مکان آن مجزای از سایر بیماران کرونایی است تا آن مادر و کودک با آسیبی در این خصوص مواجه نشوند.
 
او با بیان اینکه جهت درمان بیماران قلب و عروق به جهت تعداد بالای این نوع بیماران ۳ مرکز درمانی جایگزین انتخاب شده است، تصریح کرد: برای بیماران قلب و عروق ۳ بیمارستان موسی بن جعفر (ع)، امام زمان (ع) و مهر حضرت عباس (ع) به عنوان بیمارستان‌های معین بیمارستان امام رضا (ع) معرفی شده و این نوع بیماران می‌توانند جهت درمان بیماری خود به یکی از این ۳ مرکز درمانی ذکر شده مراجعه کنند.

مسئول دبیرخانه کارگروه مراقبت و درمان کرونا  دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای بیماران مغز و اعصاب هم بیمارستان رضوی را به عنوان معین بیمارستان قائم (عج) معرفی کردیم تا این گروه از بیماران نیز بدون دغدغه در این مرکز درمان بستری شده و کار‌های درمانی‌نشان توسط پزشکان متخصص و جراح انجام شود.

وثوقی مقدم افزود: برای انجام آزمایش‌های بیماران کرونایی، بیمارستان امام حسین (ع) به عنوان مرکز درمانی معین انتخاب شد؛ همچنین برای بیماران کلیوی بیمارستان منتصریه فعال دارد و نیاز به معرفی بیمارستان معین در این حوزه نیست و این گروه از بیماران دغدغه‌ای در امر درمان نخواهند داشت، برای دیگر بیماران خاص هم در حال مشکلی نداریم و نیازی به معرفی مرکز درمانی جایگزین نیست.

او با بیان کلیه هزینه‌های درمانی بیمارستان‌های خصوصی با تعرفه دولتی محاسبه می‌شود، ادامه داد: کلیه هزینه‌های درمانی بیمارستان‌های بنت‌الهدی (س)، موسی بن جعفر (ع)، امام زمان (ع)، مهر حضرت عباس (ع)، امام حسین (ع) و رضوی توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد پرداخت می‌شود و مراجعه‌کنندگان فقط به اندازه تعرفه مراکز درمانی دولتی پرداخت وجه خواهند داشت تا نگرانی‌ای به جهت مسائل مالی برای بیماران و خانواده‌های آنان نباشد.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.