مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: تاکنون هیچ اقدام اصولی در زمینه اصلاح زیرساخت‌ها و جمع آوری و ساماندهی آب‌های سطحی در کرمان انجام نشده است.

مجید سعیدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با تشریح آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان کرمان گفت: خوشبختانه از وقوع سیل در جنوب و شرق کرمان طی هفته گذشته تاکنون، وضعیت مطلوبی داریم و تلاش برای بهبود اوضاع ادامه دارد.

او افزود: تنها در منطقه رودبار جنوب و در بخش کوهستان هنوز تعدادی خانوار راه دسترسی ندارند و برق نیز در این نقاط همچنان قطع است.

سعیدی بیان داشت: به دلیل صعب العبور بودن مناطق و کوهستانی بودن روستاها، امکان دسترسی تا فروکش کردن کامل رودخانه ورودی روستا‌ها نیست، اما امدادرسانی انجام گرفته است.

او تصریح کرد: در منطقه دازان هم در رودبار جنوب تعدادی خانوار امکان تردد در مسیر ارتباطی ندارند و راه همچنان مسدود است که تلاش برای بازگشایی این روستا‌ها نیز در روز‌های آینده ادامه خواهد یافت.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی شدید از فردا در کشور که استان کرمان را نیز در برخواهد گرفت، به تمام ستاد‌های بحران شهرستان‌ها اعلام آمادگی و مراتب ابلاغ شده است.

سعیدی با ابراز گلایه مندی شدید از شهردای کرمان نسبت به اجرا نکردن دستورات و مصوبات ستاد بحران استان گفت: از سال گذشته و در زمان وقوع سیلاب در شهر کرمان، هشدار‌های مختلفی به شهرداری کرمان مبنی بر آب گرفتگی معابر و سطح شهر داده شده است و برطبق مصوبات بایستی عملیات‌های اصولی زیرساختی انجام می‌شد که تا این لحظه اقدامی در سطح شهر نداشته ایم.

او بیان داشت: در صورت وقوع بارندگی فردا و روز یکشنبه در سطح شهر کرمان و براساس پیش بینی سازمان هواشناسی، با این شدت بارش، شهر کرمان علناً قفل خواهد شد.

سعیدی تصریح کرد: شهر کرمان با اندک بارندگی دچار آب گرفتگی شدید می‌شود که بایستی برای این موضوع طرح اصولی و زیربنایی اجرا می‌شد که تا کنون هیچ یک از مصوبات ستاد بحران از سوی شهرداری اجرا نشده است.

طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از فردا در سطح استان کرمان، شاهد بارش تگرگ در مناطق مستعد، رعد و برق و بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر و کاهش محسوس دما خواهیم بود.

همچنین آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار