ششمین ماهواره پیشرفته با فرکانس بسیار بالا معروف به AEHF-6 ، از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال پرتاب شد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  ششمین ماهواره پیشرفته معروف به AEHF-6 روی یک اطلس پرتاب متحد V 551 قرار گرفته و از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال پرتاب شد.  مجموعه ماهواره‌های AEHF ارتباطات همیشه محافظت شده‌ای را برای جنگجویان در زمین، دریا و هوا فراهم می‌کند.

این ماهواره ضمن ایجاد امنیت ملی، ارتباطات ماهواره‌ای نظامی، اتصال حیاتی به نیرو‌های مسلح در سراسر جهان را فراهم می‌کند و باعث ارتقا ایمنی جنگنده‌ها می‌شود.

سیستم پیشرفته با فرکانس بسیار بالا (AEHF) قابلیت‌های ارتباطی جهانی، پایدار و محافظت شده‌ای را برای فرماندهان استراتژیک و جنگجویان تاکتیکی که در سیستم عامل‌های زمینی، دریایی و هوایی فعالیت می‌کنند فراهم می‌کند.


بیشتر بخوانید: ماموریت‌های فضایی که به علت کرونا متوقف شدند!


AEHF با تمرکز مداوم بر مقرون به صرفه بودن از طریق قیمت گذاری ثابت، تیم‌های مهندسی کارآمد، بهبود تولید و اقتصاد مقیاس یک مطالعه موردی در کاهش هزینه‌هاست که باعث کاهش ۳۵ درصدی هزینه‌های ماهواره‌ای می‌شود.

ماهواره AEHF ظرفیت بیشتری نسبت به کل میراث فلکی پنج ماهواره‌ای میلستار را دربرمی‌گیرد. نرخ داده‌های فردی کاربر ۵ برابر افزایش می‌یابد و این امکان را فراهم می‌کند تا ارتباطات نظامی تاکتیکی مانند فیلم‌های واقعی، نقشه‌های نبرد و داده‌های هدفمند را انتقال دهید؛ علاوه بر مأموریت تاکتیکی خود، AEHF پیوند‌های مهم ارتباطی محافظت شده برای رهبران ملی مانند رئیس جمهور و روسای ستاد مشترک را در همه سطوح درگیری تضمین می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار