لزوم ترک خودروهای غیر بومی از چهارمحال و بختیاری

خودرو‌های غیر بومی استان چهارمحال و بختیاری را ترک کنند در غیر این‌صورت، مشمول جریمه نقدی پنج میلیون ریالی می‌شوند.

لزوم ترک خودروهای غیر بومی از چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس گفت: خودرو‌های غیربومی هرچه سریعتر این استان را ترک کنند در غیر این‌صورت، مشمول جریمه نقدی پنج میلیون ریالی و توقیف خودرو به مدت یکماه می‌شوند.

او در خصوص تردد کارکنان دولت، کارگران کارخانجات و نیرو‌های درمانی که از سایر استان‌ها مأمور به خدمت در چهارمحال و بختیاری هستند، افزود: این افراد مشمول محدودیت تردد نیستند و برای ورود باید کارت شناسایی معتبر به نیرو‌های مستقر در ایست‌های بازرسی ارائه و مدیران دستگاه‌ها می‌توانند به این افراد دورکاری و مرخصی دهند.

عباسی با اشاره به آغاز اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان همزمان با سراسر کشور، اظهار داشت: فرمانداران می‌توانند مشکلات اجرایی این طرح را جهت پیگیری به ستاد مبارزه با کرونا اعلام کنند تا کاستی‌ها در صورت امکان برطرف شود.

او با اشاره به نحوه فعالیت ادارات در زمان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی با حداقل یک سوم نیرو‌ها در این زمان فعالیت کنند و مرخصی مابقی نیرو‌ها مشمول مرخصی استحقاقی نیست، این قانون مشمول دستگاه‌های خدمات‌رسان نیست و نباید در ارائه خدمات به مردم خللی وارد گردد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دفن پسماند‌های بیمارستانی باید با حساسیت بیش‌تری دنبال شود، گفت: شهرداری‌ها با نظارت علوم پزشکی پس از بی‌خطرسازی زباله‌ها نسبت به امحای آن‌ها اقدام کنند.

او افزود: نیروی انتظامی می‌تواند از ظرفیت بسیج و نیرو‌های مردمی استفاده کند و سازمان صمت نیز از ظرفیت و امکانات سایر دستگاه‌ها در این راستا بهره‌مند شود.

عباسی با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان پارسیان در شهرکرد، افزود: پیگیری لازم برای حل مشکلات بیمه‌ای و تهیه دارو برای این بیمارستان انجام شده و تعدادی تخت به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده است.

او اضافه کرد: در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین‌ماه باید تدابیر لازم برای کنترل رفت و آمد صورت گیرد، هرگونه اسکان موقت در این روزها در پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری ممنوع می باشد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.