بازیکن تیم ملی کاتای کشورمان گفت: قصد دارم اولین کاتاروی ایرانی باشم که به مسابقات بزرگ المپیک راه پیدا کرده است.

فاطمه صادقی ملی پوش کاتای کشورمان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شرایط مسابقات اخیر کاراته وان سالزبورگ بیان کرد: این مسابقات  آخرین مرحله لیگ جهانی بود و کسانی که از طریق رنکینگ می‌توانستند سهمیه المپیک را بگیرند چشم به این مسابقات حساس دوخته بودند. من با اینکه تمام تمرکز خود را روی مسابقات کاراته وان پاریس گذاشته ام، توانستم در این مسابقات رنکینگم را از چیزی که بود ارتقا ببخشم. الان در رده دوازدهم جا دارم و ۵ ژاپنی پایین‌تر از من قرار دارند و اگر آن‌ها حساب نشوند نفر هشتم خواهم بود.  

صادقی: می‌خواهم به عنوان اولین کاتاروی ایرانی به المپیک راه پیدا کنم/ کاش پورشیب در کنار گنج زاده به المپیک می‌رسید

شانس حضور در المپیک  از طریق رنکینگ را دارم

او ادامه داد: ۵ نفر هم از طریق رنکینگ سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را تصاحب کردند. ما هم منتظریم تا با مشخص شدن تاریخ آخرین رقابت‌های کاراته وان که در پاریس فرانسه برگزار می‌شود، شرکت کنیم و کسانی که در این رقابت‌ها مدال آوری کنند سهمیه مستقیم المپیک را به دست می‌آورند. با این حال اگر این مسابقات به طور کلی لغو بشود معیار کاراته کا‌ها را روی رنکینگ آن‌ها می‌گذارند و امکان این اتفاق هست که من هم به المپیک ۲۰۲۰ راه پیدا کنم.

وی افزود:  امیدوارم چه در فرانسه و یا چه از طریق رنکینگ سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را بگیرم و اولین کاتاروی ایرانی باشم که به مسابقات بزرگ المپیک راه پیدا کرده است.  

۴ سهمیه المپیک حق کاراته ایران بود

صادقی درباره ۴ سهمیه المپیک که توسط کاراته کا‌های ایرانی در مسابقات کاراته وان‌های قبلی بیان کرد: این ۴ سهمیه حق بازیکنان و کاراته ایران بود و همگی جزو بهترین کاراته کا‌های دنیا به حساب می‌آمدند. من هم که در کنار تیم بودم این مورد را به وضوح احساس کردم. امیدوارم همه کاراته کا‌ها در المپیک هم بدرخشند.

کاش پورشیب در کنار گنج زاده به المپیک می‌رسید

صادقی ادامه داد: البته مبارزه گنج زاده و پورشیب بر سر المپیک بسیار حساس بود و واقعا دوست داشتیم هر دو در المپیک حضور پیدا کنند. هر دو قهرمانان نامی ایران بودند و برای پورشیب این شرایط و هضم این اتفاق قطعا سخت خواهد بود. امیدوارم بهترین‌ها برای هر دو رقم بخورد.

صادقی: می‌خواهم به عنوان اولین کاتاروی ایرانی به المپیک راه پیدا کنم/ کاش پورشیب در کنار گنج زاده به المپیک می‌رسید

فدراسیون کاراته از هیچ حمایتی فروگذار نکرد

او در پاسخ به این سوال که شینده می‌شد با هزینه‌های شخصی راهی مسابقات کاراته وان می‌شود بیان کرد: چنین چیزی صحت ندارد. فدراسیون کاراته کاملا برای اعزام در کاراته وان‌های اخیر من را حمایت کرد و فقط ۲ مسابقه بود که به دلیل برخی مشکلات نتوانستم حضور پیدا کنم. از تلاش‌های فدراسیون سپاس گزارم.

از مردم می‌خواهم برای قطع زنجیره کرونا در خانه‌ها بمانند

بازیکن تیم ملی کاراته در مورد شیوع ویروس کرونا در ایران اظهار کرد: چند وقتی در آلمان بودیم و از روزی که آمده ایم، تمرینات را در خانه ادامه می‌دهم. روز‌های سختی را سپری می‌کنیم، اما از مردم درخواست دارم در خانه‌ها بمانند تا زنجیره شیوع کرونا قطع شود.


بیشتر بخوانید: عسگری: باید دید مثبتی به تعویق رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ داشته باشیم/ با قدرت برای توکیو برنامه‌ریزی می‌کنیم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار