معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری بندر بوشهر گفت: همزمان با برگزاری آیین رویداد جهانی ساعت زمین امشب برخی از نماد‌های شهر به مدت یک ساعت خاموش می‌شوند.

یک ساعت برای زمین چراغ‌ها را خاموش کنیمبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهدی عالی پور معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری بندر بوشهر اعلام کرد: همزمان با برگزاری آیین رویداد جهانی ساعت زمین در ۹ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به منظور احترام به زمین روشنایی‌های خیابان‌های شهید رئیسعلی دلواری و سنگی و تعدادی از المان‌های شهر بوشهر به مدت یک ساعت خاموش می‌شود.

ساعت زمین (Earth hour) یک روز جهانی است که به ابتکار صندوق جهانی حیات وحش World Wildlife Fund - WWF شکل گرفته است. در این روز شهر‌های بزرگ جهان در نقاط شاخص عمده خود چراغ‌ها را خاموش می‌کنند.

هدف برنامه ساعت زمین این است که آگاهی عمومی را نسبت به گرمایش جهانی افزایش دهد.

این ابتکار عمل در سال ۲۰۰۷ در سیدنی در کشور استرالیا آغاز شد و سپس به کشور‌های دیگر گسترش یافت و به رویدادی جهانی بدل شد.

ساکنان سیدنی در سال ۲۰۰۷ میلادی، نخستین گام را برای ثبت «ساعت زمین» برداشتند؛ طبق داده‌های کلیک سایت رسمی ساعت زمین، روز ۳۱ مارس سال ۲۰۰۷ میلادی، رأس ساعت ۷ و نیم عصر به وقت محلی، نزدیک به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و بیش از ۲ هزار مؤسسه و شرکت تجاری در حرکتی هماهنگ، برای یک ساعت چراغ‌های ساختمان‌های خود را در سیدنی خاموش کردند.

خاموشی چراغ‌ها در روز زمین همه ساله در آخرین روز شنبه ماه مارس صورت می‌گیرد.

امسال همزمان با ساعت زمین فراخوانی با عنوان «صدای خود را برای [حفاظت از]طبیعت بلند کنید» (Raise your voice for nature) داده شده و از همراهان ساعت زمین دعوت شده صدای طبیعت باشند تا شاید سران کشور‌های دنیا برای روند تغییرات اقلیمی، انقراض گونه‌ها، گرمایش جهانی، ویرانی جنگل‌ها، نابودی منابع آبی و بطورکلی ویرانی محیط زیست کاری کنند.

این روز‌ها ویروس کرونا در کنار همه مشکلات بهداشتی و اقتصادی که برای ساکنان زمین درست کرده، با کاهش موثر گاز‌های گلخانه‌ای، طبیعت فرصت نفس کشیدن بیشتری یافته است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: ساعت زمین ، خاموشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.