استاندار اردبیل:

آغاز اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در اردبیل موفقیت آمیز است

استاندار اردبیل گفت: آغاز اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با همکاری مردم و محوریت نیرو‌های انتظامی موفقیت آمیز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه کمیته امنیت، اجتماعی و انتظامی ستاد پیشگیری و کنترل بیماری کرونا که در محل سپاه حضرت عباس استان اردبیل برگزار شد، گفت: انسداد مبادی ورودی کلیه شهر‌های استان انجام شده است که بر اساس اظهار نظر‌ها بیش از ۹۰ درصد مورد رضایت و مقبولیت عموم مردم قرار گرفته است.

او از تلاش‌های نیرو‌های انتظامی، ارتش، سپاه و بسیج در اجرای طرح صیانت از سلامت مردم قدردانی کرد و افزود: همه باید با جدیت و اهتمام بیشتر برای کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا تلاش کنیم و همگان وظیفه دارند نهایت همکاری را در این خصوص انجام دهند چرا که اگر کوچکترین سهل انگاری در ابتلای مردم به ویروس منحوس کرونا صورت گیرد، شرمنده شهدا خواهیم بود و باید هم در این دنیا و هم در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو باشیم.

استاندار اردبیل همکاری آحاد مردم برای اجرای طرح‌های مقابله با کرونا را ستود و گفت: بی شک با پشتکاری، استقامت و همت مردم و مسئولان برای اجرای دقیق طرح ایجاد مصونیت عمومی، از همه گیر شدن این بیماری خطرناک و مرگ و میر هم استانی‌ها جلوگیری می‌شود.

بهنام جو با اشاره به ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی و اطلاع رسانی‌های صداوسیما و رسانه‌ها و همکاری فعالان فضای مجازی، ابراز امیدواری کرد: اعمال سیاست‌های پاکسازی شهر‌های استان از ویروس در آینده نه چندان دور زندگی مردم را البته با رعایت برخی نکات ایمنی به روال عادی خود باز می‌گرداند.

او از مشارکت اکثریت مردم در طرح غربالگری قدردانی و بیان کرد: بر اساس خود اظهاری ۱۲ هزار نفر یکی از علائم ابتلا به ویروس کرونا را داشتند که از این تعداد ۷۰۰ نفر نیاز به معرفی به مراکز درمانی تشخیص داده شده است.

استاندار اردبیل ادامه داد: این آمار نشان از مراقبت‌ها و حساسیت‌های بیشتر مردم برای مصون سازی خود از ابتلای به بیماری و بالا بودن شاخص‌های بهداشتی و سلامتی استان است و با مدیریت صحیح و رعایت اصول مراقبتی و قرنطینه می‌توانیم به خوبی ویروس کرونا را در استان اردبیل کنترل و شکست دهیم.

بهنام جو از تصمیم ستاد استانی برای تعیین تکلیف کارکنان دولت شاغل در شهرستان‌ها و مقیم در مرکز استان که همه روزه در حال تردد از شهر‌های استان به مرکز استان به دلیل سکونت در اردبیل و خدمت در شهرستان‌ها هستند خبر داد و گفت: تردد‌های ضروری نیز با صدور کارت‌های شناسایی و اعمال اقدامات کنترلی مدیریت می‌شود.

او از برخورد قانونی با افرادی که به سلامت مردم بی اعتنا هستند خبر داد و گفت: راهکار‌های قانونی این برخورد‌ها به تصویب ستاد کشوری پیشگیری از ابتلا به کرونا رسیده و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شده است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: افرادی که سلامت مردم نادیده می‌گیرند و می‌خواهند تصمیم‌های انسداد شهر‌ها و اقدامات کنترلی را دور بزنند در حقیقت به خود و مردم خیانت می‌کنند.

بهنام جو تاکید کرد: همه مراکز تفریحی، گردشگری، پارک‌ها و اقامتگاه‌ها تعطیل هستند و با همکاری نیرو‌های مسلح استان از عبور و مرور افرادی که بخواهند به این محدودیت‌ها اعتنا نکنند و در روز‌های آتی خصوصا سیزده بدر از مناطق و شهر‌های خود خارج شوند جلوگیری می‌شود.

او اظهار کرد: بحران به وجود آمده از این ویروس منحوس، تجارب ارزنده برای مردم و مسئولان استان حاصل کرد، باید تلاش کنیم از فرصت‌هایی که این تهدید به وجود آورده استفاده کنیم و مشارکت جهادی مردم، بخصوص تولید کنندگان برای تامین نیاز‌های ضروری و حیاتی مردم یکی از این فرصت هاست که قطعا قدردان هستیم.

استاندار اردبیل با اشاره به برنامه‌ریزی جدی برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در نامگذاری شعار سال ۱۳۹۹ به نام جهش تولید گفت: مقدمات و تمهیدات لازم از جمله مهمترین آن امنیت سلامت برای این امر مهم را فراهم می‌کنیم.

بهنام جو در آغاز سخنان خود اعیاد شعبانیه و خجسته میلاد با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین، حضرت ابوالفضل العباس، و امام سجاد علیهم السلام را تبریک و از ایثارگری‌ها و شهادت‌های پاسداران و جانبازان قدردانی کرد و گفت: سپاه در همه عرصه‌ها و در تمامی برهه‌های حساس انقلاب یار و یاور مردم و تیری در چشمان دشمنان نظام بوده است که در حفاظت و حراست از کیان اسلامی و مقابله با بحران ها، قطع دست اجانب، خنثی کردن توطئه‌های دشمنان نه تنها در کشور ما بلکه در سراسر جهان اسلام نقش آفرینی‌های فراوانی کرده است و امروز هم در کنار مردم برای حفظ سلامتی و نجات جان مردم برای تامین مواد ضدعفونی و گندزدایی از معابر عمومی تلاش می‌کند.

او ادامه داد: فرمایش امام خمینی رحمة الله علیه در شأن سپاه که فرمودند: اگر سپاه نبود کشور هم نبود نه فقط برای عصر امام بلکه برای همه اعصار و دوره‌ها یک حقیقت است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.