مدیرکل هواشناسی فارس از افزایش بارندگی در استان فارس خبر داد.

مسعود دهملایی مدیرکل هواشناسی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: بارندگی استان فارس در سال زراعی جاری تا امروز ۱۰ فروردین، ۳۴۹ و یک دهم و در سال زراعی گذشته در مدت مشابه ۳۱۲ میلی متر است.

او با بیان اینکه میانگین بلند مدت بارندگی سال زراعی استان فارس در مدت مشابه، ۲۴۵ و ۷ دهم میلی متر است، ادامه داد: تغییرات بارندگی سال زراعی جاری نسبت به بارندگی سال زراعی گذشته در مدت مشابه، ۱۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان فارس اضافه کرد: تغییرات بارندگی سال زراعی جاری نسبت به میانگین بلند مدت استان فارس در مدت مشابه ۴۲ درصد افزایش دارد.

مسعود دهملایی افزود: فیروزآباد با ۶۱۲، اردکان با ۵۷۵ و ۸ دهم و قیروکارزین ۵۲۰ و ۸ دهم میلی متر بیشترین میزان بارندگی در سال ۹۸ تا ظهر امروز ۱۰ فروردین ماه ۹۹ را به خود اختصاص داده اند.

او تصریح کرد: در سامانه بارشی اخیر که از اواخر وقت ۸ فروردین وارد استان فارس شده تا ظهر امروز ۱۰ فروردین ۹۹، داراب با ۶۸ و ۳ دهم، اردکان ۶۰ و ۶ دهم و زرین دشت با ۴۷ و ۸ دهم میلی متر بیشترین میزان بارندگی را داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان فارس اضافه کرد: در جهرم ۴۷، قیروکارزین ۴۳ و ۲ دهم، فیروزآباد ۴۰ و ۸ دهم، استهبان ۳۸ و ۲، شهرک گلستان ۴۶ و ۶ دهم، فورگ ۳۸، خفر ۳۳ و ۸ دهم، خنج ۳۱ و ۸ دهم، درودزن ۴۵ و ۴ دهم، نی ریز ۳۳ و ۹ دهم، تخت جمشید ۳۴ و یک دهم، سروستان ۲۳ و ۳ دهم، اقلید ۲۷، شیراز ۲۳ میلی متر باران باریده است.

مسعود دهملایی تصریح کرد: در ارسنجان ۲۰ و ۸ دهم، لامرد ۲۵ و یک دهم، لار ۳۵ و ۳ دهم، نورآباد ۱۶ و یک دهم، زرقان ۲۰ و ۲ دهم، کازرون ۱۵ و ۷ دهم، ایزدخواست ۱۴ و ۳ دهم، فراشبند ۱۳ و ۸ دهم، صفاشهر ۱۷، آباده ۹ و ۲ دهم و بوانات ۳ و ۸ دهم میلی متر باران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار