به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز گفت: شهروندان با نصب این اپلیکیشن از طریق بازار یا اپ استور روی تلفن همراه خود می توانند اجتماعات افراد پیاده، افزایش تراکم از لحاظ جمعیتی و نواحی پرتردد را روی نقشه مشاهده کنند و در صورت شلوغی در آن نواحی حضور پیدا نکنند.
سعید حیدری اضافه کرد: همچنین در راستای کاهش حضور شهروندان در حوزه های شهرداری شیراز، هم اکنون ۵۳ سامانه شهرداری همچون استعلام آپارتمان های مسکونی، کمسیون ماده ۱۰۰ و ... بر بستر اینترنت قابل دسترسی و امکان دورکاری و استفاده آنلاین از آنها مهیا است.
او افزود: تعداد کل سامانه های فعال در شهرداری ۱۸۵ عدد است که ۱۰۶ سامانه کاربردی و ۷۹ سامانه اطلاع رسانی است که شامل پرتال ها، پایگاه های خبری و سامانه شفافیت شهرداری است. از ۱۰۶ سامانه کاربردی ۵۳ عدد از سامانه ها در حال حاضر قابلیت دور کاری دارد و ۲۰ سامانه دیگر نیز به زودی با این قابلیت فراهم می شود.
حیدری بیان کرد: در سیستم یکپارچه شهرداری الکترونیک که شامل زیر مجموعه هایی همچون استعلام آپارتمان های مسکونی، کمسیون ماده ۱۰۰، نوسازی، حفاری و ... است کلیه زیرمجموعه ها به غیر از حوزه نقشه که از نرم افزار Arc GIS استفاده می کنند از طریق اینترنت قابلیت دسترسی است.
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات اضافه کرد: شهروندان می توانند کلیه درخواست های خود را به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه ۱۳۷ ثبت و پیگیری کنند.
او گفت: ثبت درخواست استعلام از طریق سامانه شهروند سپاری، ثبت درخواست سامانه الکترونیکی و جمع سپاری در دستور کار قرار گرفته که به زودی در اختیار همشهریان قرار خواهد گرفت تا شهروندان شیرازی بتوانند بدون مراجعه حضوری به حوزه های مختلف شهرداری خدمات لازم را دریافت کنند.
حیدری برگزاری جلسات مدیریتی در شهرداری از طریق وب کنفراس را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در راستای حفظ سلامت کارکنان دانست.
انتهای پیام/