رییس گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: به منظور جلوگیری از شیوع کرونا ویروس، ۲۰۰ واحد صنفی متخلف در رفسنجان پلمب شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  مجید رنجبرکاظمی رییس گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه فعالیت‌های گروه سلامت محیط و کار برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس به دو دسته تقسیم شده است، گفت: دسته اول قبل از شیوع ویروس در کشور بود که شامل اقداماتی از جمله کنترل نیروها و کارگران‌ چینی مشغول به کار در کارخانه‌های رفسنجان  می شد که نسبت به مدت سفر به چین مورد بررسی قرار گرفتند و خوشبختانه مورد مثبتی نداشتیم و افراد چینی هم که سفر کرده بودند، قرنطینه شدند.

او  افزود: برگزاری جلسات آموزشی با کارشناسان بهداشت محیط حرفه‌ای و بهورزان و ارائه دستورالعمل‌ها به مدارس و مدیران مدارس و همچنین گند زدایی مدارس از جمله اقدامات قبل از شیوع کرونا ویروس به کشور بود.

 رنجبرکاظمی تصریح کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور و شهرستان با تصویب کمیته پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در شهرستان رفسنجان، به جز ۱۲ صنف مورد نیاز مردم، کلیه صنف‌ها تعطیل شدند.

او بیان داشت: تا امروز بیش از هزار و ۴۲۰ مورد بازدید از آرایشگاه ها، پمپ بنزین ها، مجتمع‌های رفاهی و هتل‌ها انجام شد‌ه است.

رنجبرکاظمی با اشاره به اینکه از ۳ هزار و ۶۱۲ مورد بازرسی از سوپرمارکت ها، مراکز خرید و میوه فروشی ها، ۲۰۰ مورد پلمب و تعطیل شدند، خاطر نشان کرد: از این تعداد ۷۶ واحد سوپرمارکت و ۷۴ واحد اماکن و آرایشگاه بودند.

او گفت: به همت اتاق اصناف و اداره صمت رفسنجان، کلیه مراکز عرضه قلیان و قهوه خانه‌ها تعطیل و ۲۷ مورد متخلف پلمب شدند.

رییس گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان  از دیگر اقدامات برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را نصب بنر آموزشی در نانوایی‌ها و آموزش‌های لازم به متصدیان نانوایی‌ها عنوان کرد و افزود: در صورت مشاهده هر گونه مورد مثبت در سطح شهرستان، همکاران بهداشت عضو تیم واکنش سریع به محل اعزام و اقدامات و توصیه‌های بهداشتی را به خانواده فرد مبتلا انجام می دهند.

انتهای پیام/ م

برچسب ها: ویروس کرونا ، پلمب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار