معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۱۵۰۰نفر در استان به صورت شبانه روزی در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، راستگو معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در ارتباط تصویری  معاون وزیر کشور با معاونان سیاسی و امنیتی استانداری‌های سراسر کشور گفت: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از دو روز پیش و به صورت شبانه روزی در ۸۳ نقطه استان در حال اجراست.

او با بیان اینکه این طرح تا ۲۰ فروردین اجرا می‌شود گفت: در این طرح، ورود افراد غیربومی به داخل شهر‌ها ممنوع است و برای متخلفان، جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف یک ماهه خودرو در نظر گرفته شده است.

او گفت: به ۳۵ هزار خودرو توسط پلیس استان تا صبح امروز، تذکر داده شده و با رانندگان متخلف و بی توجه به توصیه ها؛ متناسب با قوانین برخورد شده است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه پنج هزار تخت بیمارستانی برای مداوای بیماران احتمالی در استان، آماده است افزود: تا به امروز ۶۱۸ مورد بستری مبتلا به کرونا در استان داریم و بخش اعظمی از ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان برای روز‌های احتمالی بحرانی، آماده است.

او افزود: چهار بیمارستان نظامی در استان و یک نقاهتگاه جدیدالاحداث ارتش جمهوری اسلامی در تبریز به ظرفیت ۴۰۰ تخت نیز آماده پذیرش و مداوای بیماران احتمالی در صورت افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان است.

راستگو صبح امروز همچنین در ارتباط تصویری با فرمانداران استان، با اشاره به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر کنترل ورودی استان‌ها و شهرها، گفت: فرمانداران با هماهنگی دستگاه‌های مسئول نسبت به کنترل ورود و خروج افراد از شهر‌ها نظارت کنند و اجازه تردد به افراد مشکوک به بیماری را ندهند.

او همچنین بر استمرار اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای با شیوع ویروس کرونا بویژه ضدعفونی کردن مراکز عمومی و پرتردد و جلوگیری از ازدحام و تشکیل اجتماعات در شهرستان‌های استان تأکید کرد.

او فرمانداران استان را به پشتیبانی جدی از طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا توصیه کرد و از آنان خواست تا از ظرفیت گروه‌های مرجع، تشکل‌های مردمی و معتمدان شهرستان‌ها در راستای آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی عمومی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا استفاده کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.