در شرایطی که بیمارستان‌های آمریکا با کمبود شدید تجهیزات خودمراقبتی برای کادر درمان مواجهند، اقدام ترامپ در ارسال چندین تن کالا‌ی پزشکی به چین سوال‌‌برانگیز شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، دولت ترامپ هفتم فوریه و همزمان با هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره کمبود تجهیزات خودمراقبتی، محموله ۱۷.۸ تنی ماسک، گان، گاز استریل، ماسک‌های دارای اکسیژن و دیگر تجهیزات حیاتی به چین ارسال کرد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در توضیح این کمک که هفتم فوریه همزمان با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در چین ارسال شد، اعلام کرد: "این کمک‌ها نشانه سخاوت مردم آمریکاست. آمریکا مردمی بخشنده دارد و ما می‌خواهیم به نیازمندان کمک کنیم."

این کمک‌ها در حالی ارسال شده که اکنون پزشکان و پرستاران آمریکایی به شدت به ماسک، دستکش و دیگر تجهیزات خودمراقبتی برای حفاظت از خودشان در برابر ابتلا به ویروس کرونا نیاز دارند. برخی از این افراد سعی کردند این تجهیزات را از "ebay" تهیه کنند و عده‌ای دیگر از طریق رسانه‌های اجتماعی درخواست کمک کرده اند.

پزشکی در نیوجرسی با اشاره به وخامت اوضاع گفت کادر درمان در آمریکا مثل گوسفندانی شده اند که به سلاخ‌خانه فرستاده می‌شوند.

سی ان ان در پایان گزارش خود افزود: اما چطور ترامپ می‌تواند چندین تن تجهیزات پزشکی مورد نیاز آمریکایی‌ها را در فوریه به کشور دیگری هدیه کند در حالی که از ژانویه مدعی شد خطر این ویروس را در آمریکا درک می‌کند؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
این کمک ها هر کشوری دریافت کنه باید مطمئن باشه که عامل بیماری دیگری نباشه
آخرین اخبار