مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: ۷۰ دستگاه از تراکتور‌های سبک و سنگین این شهرستان در گندزدایی معابر قیروکارزین مشارکت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: ۷۰ دستگاه از تراکتور‌های سبک و سنگین این شهرستان به صورت رایگان در گندزدایی معابر قیروکارزین مشارکت دارند.

او ادامه داد: این تعداد از تراکتور‌ها به صورت شیفت بندی و در قالب پویش‌های مردمی بدون عواید مالی درعملیات گندزدایی سطح معابر شهر‌های قیر، افزر، کارزین، امام شهر و مبارک آباد و برخی از روستا‌ها حضور فعال دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: به منظور تسهیل در امر گندزدایی معابر شهری و روستایی این شهرستان توسط تراکتورداران توافق‌هایی با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به منظور تامین سوخت این دستگاه‌ها انجام شده است.

او گفت: بر اساس توافق مقرر شده هر تراکتور دخیل در این عملیات بر اساس نوع دستگاه، تعداد شیفت‌های کاری و ساعات فعالیت از ۵۰۰ تا یک هزار لیتر سهمیه سوخت دریافت کند.

همتی با تاکید بر ضرورت همکاری بیشتر مردم برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود: رعایت کامل بهداشت فردی و عمومی و ماندن در خانه، بهترین راهکار برای مقابله با کرونا است که همه شهروندان باید برای مهار این بیماری، دستورالعمل‌های کارشناسان را جدی گرفته و به آن عمل کنند.

او به طور ویژه از بهره برداران بخش کشاورزی درخواست کرد: بدون استفاده از دستکش و ماسک هیچ فعالیتی انجام ندهید، از لباس کار استفاده و از لباس‌های منزل جدا کنید، تجهیزات و ادوات کار خود را را به طور مرتب و دقیق ضد عفونی و گند زدایی نمائید و از امانت دادن آن به دیگران خود داری کنید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه حفظ سلامت حافظان امنیت غذایی و از سویی دیگر پیشگیری از آلوده شدن تولیدات کشاورزی به ویروس کرونا بسیار حائز اهمیت است، اضافه کرد: امیدواریم با به کار گیری توصیه‌های گفته شده شرایط هر چه زود‌تر عادی و کسب و کار‌ها به رونق گذشته باز گردد.

شهرستان قیروکارزین با بیش از ۷ هزار نفر بهره بردار در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی، در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.