رئیس پلیس فتا استان نسبت به ترفند‌های کلاهبرداران با عنوان اینترنت رایگان هشدار داد و گفت: افراد سودجو با سوء استفاده از جو کرونا و شرایط قرینطه هموطنان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان گفت: کلاهبردارن از طریق ساخت درگاه‌های جعلی با عناوینی از جمله شارژ رایگان و خرید اینترنت رایگان، افراد را به درگاه‌های بانکی جعلی یا فیشینگ هدایت کرده و پس از دریافت اطلاعات بانکی افراد اقدام به خرید اینترنتی و انتقال به حساب فرد دیگری می‌کنند.

او افزود: سودجویان با طراحی و بارگزاری لینک‌های جعلی با تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی و شبکه‌های پر مخاطب، کاربران را برای ورود به این لینک‌ها برای کلاهبرداری هدایت می‌کنند.

او در این خصوص افزود: کاربران فریب اینگونه تبلیغات را نخورند و برای خرید و دریافت شارژ فقط از طریق درگاه‌ها و شرکت‌های دارای مجوز اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: کاربران باید هشیار باشند که در فضای حقیقی، هنگام خرید و پرداخت وجه از طریق دستگاه‌های پوز، عملیات پرداخت صرفا توسط مشتری میبایست صورت گیرد تا راه نفوذ سارقان الکترونیکی مسدود شود.

این مقام انتظامی افزود: در خصوص خرید‌های اینترنتی کاربران باید از اصلی بودن صفحه سایت و نشانی اینترنتی مطمئن شوند تا در دام درگاه‌های جعلی قرار نگیرند.

سرهنگ مرتضی ابوطالبی از عموم مردم خواست: جهت افزایش ضریب امنیت خرید‌های اینترنتی به بانک مربوطه مراجعه و نسبت به فعال سازی رمز پویا (رمز یکبار مصرف) حتما اقدام کنند.

این مقام مسئول ضمن معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir گفت: در صورت برخورد با موارد مجرمانه و مشکوک می‌توانید از طریق بخش ارتباطات مردمی سایت پلیس فتا این موارد را گزارش کنند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار