مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: با شیوع ویروس کرونا ،بستر تبلیغ و معرفی ظرفیت‌های گردشگری و استان در فضای مجازی را فراهم شد که این محتوا‌ها روزانه بیش از هزار بازدیدکننده دارد.

به‌گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حبیب یزدان‌پناه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود:شیوع ویروس کرونا باعث شد تا بسیاری از تولید محتوا‌ها در قالب فیلم، عکس، کلیپ، ویدئو و... به مردمی که نمی‌توانند سفر کنند از طریق فضای مجازی ارائه شود.

یزدان‌پناه با بیان اینکه این محتوا‌ها در اینستاگرام با هشتگ #سفر_مجازی در دسترس است، عنوان کرد: چون مردم در ایام نوروز و قرنطینه، فرصت بیشتری برای گذران اوقات خود در فضای مجازی دارند، استقبال خوبی شده است.

او عنوان کرد: در این بستر تلاش می‌کنیم مناطق و جاذبه‌های گردشگری استان را در قالب فیلم، تصویر و نوشتار به نمایش بگذاریم و هم‌وطنان آشنا شوند و برای برنامه‌ریزی سفر خود بعد از مهار کرونا این استان را به‌عنوان مقصد انتخاب کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: مسابقه‌ای نیز برای هم‌استانی‌هایی که در ایام نوروز در خانه مانده‌اند طراحی شده است که علاوه بر سرگرمی برای خانواده‌ها، هدف آن معرفی و آشنایی با آیین‌ها و سنن اقوام مختلف استان است، آیین‌هایی که ریشه در فرهنگ غنی مردمان این دیار دارد و حفظ و اشاعه آن را وظیفه خود می‌دانیم.

یزدان‌پناه اظهار کرد: علاقه‌مندان تا پایان فروردین فرصت دارند تا ویدئو‌های خود را با این موضوعات تهیه و برای صفحه اینستاگرام nkh_cthh و یا به شماره ۰۹۰۵۴۲۴۷۹۷۸ در شبکه‌های اجتماعی ارسال کنند، منتخبان این مسابقه بعد از مهار کرونا در جشنواره بزرگ نوروزخانه معرفی می‌شوند و جوایز و بسته‌های سفر خانوادگی به ۵۰ نقطه دیدنی ایران را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.