رئیس اداره عشایری ریگان گفت:تاخیر کوچ بهاره عشایر وتوزیع آرد با تلاش شرکت تعاونی‌های عشایری منطقه از جمله را‌ه های جلوگیری از ویروس کرونا در بین عشایر این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  علی اکبر صابری ،رئیس اداره عشایری ریگان  گفت: با توجه به اینکه مناطق کوچ عشایر، بخصوص در ارتفاعات مناطق بکری هستند تقریبا به غیر از عشایر منطقه افراد دیگر کمتر رفت و آمد  انجام می‌دهند.

او افزود: بعد از مطرح شدن ویروس کرونا در کشور از همان روز‌های اول دستورالعمل‌هایی از طرف سازمان عشایری کشور‌ تدوین گردید که موارد لازم و ضروری به صورت حضوری در منطقه و با همکاری معتمدین عشایر به اطلاع عشایر مناطق اعلام شد.

رئیس اداره عشایری ریگان عنوان کرد:ازجمله تاخیر در کوچ بهاره که در شهرستان ریگان این مورد کمتر بود و تعدادی خانوار عشایر از شهر ریگان و حومه به منطقه سیف الدینی قبل از شیوع ویروس کرونا رفتند که تمامی توصیه‌های بهداشتی لازم از جمله رعایت بهداشت فردی، جلوگیری از تماس مستمر و طولانی با حیوانات خانگی خصوصا شتر و سایر توصیه‌های تغذیه‌ای به آنان منتقل گردیده است.

صابری بیان داشت:با همکاری و پیشنهاد خود عشایر از ورود افرادی که در منطقه عشایری قبلا حضور نداشته و به نوعی غریبه هستند توسط خود عشایر جلوگیری می شود.

او عنوان کرد:نکته مهم در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مناطق عشایری رفت و آمد‌های کمتر عشایر از مناطق به شهر می باشد که‌ برای این مهم سعی شده آرد مورد نیاز مناطق به فروشنده‌های هر منطقه تحویل شود تا کمترین رفت و آمد را به مناطق داشته باشیم.

رئیس اداره عشایری ریگان در پایان با تاکید بر به حداقل رساندن عبور و مرور به مناطق، جهت گندزدایی سکونت گاه‌های عشایر با تاکید بر اینکه این کار با تعداد معدود و مشخصی از خود عشایر همان منطقه انجام شود در دستور کار است ، بیان داشت:عشایر شهرستان در محدوده خود شهرستان اقدام به چرای دام‌های خود کنند .

او افزود:مناطق عشایری شهرستان ریگان امسال به دلیل شرایط آب وهوایی وبارندگی در زمینه تامین آب تا کنون به مشکلی برنخورده اند.

در شهرستان ریگان ۲۵۰۰خانوار زندگی می‌کنند این منطقه دارای بیشترین عشایر شرق استان است، ریگان تا مرکز استان ۲۸۵کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار