وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد محققان آمریکایی به اطلاعات و داده‌های دقیق کشور‌های چین، ایتالیا و ایران درباره ویروس کرونا احتیاج دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه فاکس نیوز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته [دوشنبه] ضمن حضور در برنامه تلویزیونی «شان هنیتی» مدعی شد محققان آمریکایی به اطلاعات و داده‌های دقیق کشور‌های چین، ایتالیا و ایران درباره ویروس کرونا احتیاج دارند.

پمپئو با اشاره به اظهارات «آنتونی فاوسی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و «دیبورا برکس» هماهنگ‌کننده کارگروه ویژه کروناویروس در کاخ سفید، گفت: وقتی پزشکانی همچون فاوسی و برکس در مورد خطر کرونا سخن می‌گویند و درباره تلفات ناشی از آن هشدار می‌دهند باید به فکر مدل سازی مقابله با این ویروس باشند و تنها چیزی که در این زمینه نیاز دارند اطلاعات است.

او گفت: محققان ما به داده‌های ایتالیا احتیاج دارند. آن‌ها به داده‌هایی از چین احتیاج دارند. آن‌ها به داده‌های ایران احتیاج دارند. ما به اطلاعات و داده‌های دقیق و شفاف همه کشور‌ها در این زمینه احتیاج داریم و از آن‌ها می‌خواهیم این داده‌ها را به ما بدهند. در غیر این صورت طی هفته‌های آینده با چالش بزرگتر و مرگ افراد بیشتر مواجه خواهیم شد.

پمپئو اظهار کرد آمریکا از همه کشور‌ها خواسته است اطلاعات دقیقی که در اختیار دارند را در میان بگذارند تا جهان بتواند چگونگی برخورد متناسب با این بیماری را بیاموزد.

او در ادامه افزود: آمریکا سپس با چرخشی، اطلاعات دریافتی را به اشتراک می‌گذارد و سپس همه انسان‌ها در آمریکا و سراسر دنیا را ایمن نگه می‌دارد.

پمپئو  و تعدادی از مقامات آمریکایی پیشتر حزب کمونیست چین را متهم کرده بودند که به عمد اطلاعات غلط درباره شیوع ویروس کرونا را منتشر کرده‌اند.

مقامات چینی و رسانه‌های این کشور نیز از دونالد ترامپ، رئیس جهور آمریکا به دلیل نامگذاری این ویروس به «ویروس چینی یا ویروس ووهان» انتقاد کرده بودند.

وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این ضمن اتهام زنی به ایران مدعی شده بود جمهوری اسلامی به بهانه مقابله با ویروس کرونا به دنبال لغو تحریم و آزادسازی دارایی‌های نقدی خود است.

شیوع ویروس کرونا در جهان از ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر «ووهان» چین آغاز شد و اکنون به ۲۰۰ کشور و منطقه سرایت پیدا کرده است.

در حال حاضر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۸۰۲ هزار و ۹۴۱ نفر رسیده است که از این تعداد ۳۹ هزار و ۲۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۲:۳۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
ما از مسئولان می خواهیم اطلاعات در باره کرونا به امریکاییا داده نشده
چرا به امریکا اطمینان کنیم ؟؟ آمریکا داعش پرور ؟؟

حماقت محض است به این تقاضا جواب مثبت دادن
اینا میخوان بدونن چطور میتونن فقط درمورد ایرانیان ویروس بکار ببرند
مشکل در چی بود که فقط برای ایرانیان کار ساز نبوده و دیگر مردم دنیا رو هم درگیر کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
همه کشورها به هم احتیاج دارند! ایران هم به لغو تحریم های آمریکا احتیاج دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
رسانه های حامیه آمریکا مثل بی بی سی و صدای آمریکا اوایله شیوع این ویروس در چین و بقیه کشورها مثل ایران شروع کردن به تحقیر و مسخره کردن مسئولان ایرانی و بی بی سی با افتخار به نقل از ترامپ نوشت در آمریکا همه چیز تحت کنترل است چون اون موقع که این ویروسو منتشر کردن فکر نمی کردن خودشون روهم اینجور درگیر کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
دادن هرگونه اطلاعات به آمریکا (شیطان بزرگ ) اشتباه محض است . در شرایط خاص کنونی اعتماد محض به هیچ کشوری چه غربی وچه شرقی جایز نیست . بایستی اول به خداوند متعال توکل کرده و به فرزندان دانشمند کشور امید وار باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
میخوان تاثیر ویروس رو بر مردم ببیند تا برای مردم ما بدترش کنن، ما که از این آمریکایی ها خیری ندیدیم
آخرین اخبار