رییس دادگستری شهرستان بافت با بیان اینکه در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به ۶۲ درصد زندانیان مرخصی اعطا شده ، گفت: در حال حاضر بند نسوان زندان بافت تعطیل شده است.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،سجاد علیدادی سلیمانی، رییس دادگستری شهرستان بافت، صبح امروز به همراه فرماندار و سایر اعضای شورای تامین شهرستان از بند‌های مختلف زندان بافت بازید کرد.

در این بازدید علیدادی سلیمانی با بیان اینکه تدابیر بهداشتی در زندان‌ها اندیشده شده است و جای هیج گونه نگرانی نیست، گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حسب بخش نامه ریاست قوه قضاییه حجت الاسلام و المسلمین رییسی به ۶۲ درصد زندانیان، مرخصی اعطا شده است.

او افزود: در حال حاضر بند نسوان زندان بافت تعطیل شده است و حتی یک مورد خانم نیز در زندان به سر نمی‌برد.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه تمامی زندانیان بافت در سلامت کامل به سر می‌برند؛ بیان کرد: با هماهنگی به عمل آمده با مرکز بهداشت و درمان شهرستان به صورت مستمر کارشناسان بهداشتی در زندان حاضر می‌شوند و ضمن آگاه سازی زندانیان به وضعیت سلامت آنان رسیدگی می‌کنند.

او به زیرساخت‌های خوب الکترونیکی در دستگاه قضایی استان اشاره کرد و افزود: مقرر شده است تا پایان ویروس کرونا، هیچ زندانی از زندان به مراجع قضایی اعزام نشود و دادگاه‌ها به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شوند.

این مقام قضایی اعلام کرد: هیچ جای نگرانی برای زندانیان و خانواده‌های آن‌ها وجود ندارد و فعلا مرخصی زندانیان تا پایان فرودین ماه تمدید می‌شود.

او با اشاره به اینکه بخش‌های مختلف زندان به صورت مستمر ضدعفونی می‌شود و به میزان لازم ماسک؛ دستکش و مواد ضدعفونی کننده در اختیار زندانیان و پرسنل زندان قرار داده شده است، افزود: تاپایان شیوع این ویروس منحوس، ملاقات‌های حضوری زندانیان لغو شده است.

رییس دادگستری شهرستان بافت گفت: در صورت ورود زندانی جدید، او به مدت ۱۴ روز در یک محل جداگانه قرنطینه می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار