مدیر دفتر انجمن هنر‌های نمایشی اندیمشک گفت: کیفیت سالن‌ها و پلاتوها، ایجاد تبلیغات و شرایط معرفی اثر، اسپانسر، قرارداد‌های کاری و جشنواره‌ها از جمله کمبود‌های تئاتر هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهدی آشوغ مدیر دفتر انجمن هنر‌های نمایشی اندیمشک گفت: کیفیت سالن‌ها و پلاتوها، ایجاد تبلیغات و شرایط معرفی اثر، اسپانسر، قرارداد‌های کاری و جشنواره‌ها از جمله کمبود‌های تئاتر هستند که مسئولان مربوطه باید برای رفع آن‌ها تلاش کنند.

او با بیان اینکه هنر تئاتر مجموعه‌ای از تمامی هنر‌ها از جمله نور، موسیقی، حرکت، متن، نقاشی، طراحی‌های ناب هنری و گرافیک برای استفاده از انواع مدیا‌ها در راستای برقراری ارتباط با جامعه هدف یا همان مخاطب است افزود: با توجه به اینکه هدف در تئاتر مردم هستند، پس باید بدانیم که تئاتر هنری از توده مردم برای مردم است و دیدن خود در قالب دیگری روی صحنه برای تزکیه جامعه خود، نشان از اهمیت پدیده فاخر هنر تئاتر است.

آشوغ اختصاص یک روز به نام روز جهانی تئاتر را یکی از نکات مهم در اهمیت و ارزش این برشمرد و تصریح کرد: تئاتر به شدت در جامعه تاثیرگذار است و، چون مردمی‌ترین هنر جوامع امروزی است، بعد از سینما به هم‌تراز موسیقی تبدیل شده است.

سرپرست گروه تئاتر اری‌ترین بیان داشت: تئاتر از ارسطو آغاز شده، با شکسپیر اوج گرفته و با برتولد برشت تبدیل به یک ایدئولوژی شده که کمتر پدیده‌ای این‌چنین سیر تحولی در تاریخ داشته و این نشان از اهمیت و تاثیرگذاری این پدیده است.

مدیر دفتر انجمن هنر‌های نمایشی اندیمشک ادامه داد: تئاتر زنده‌ترین هنر و انسانی‌ترین شکل هنری است و در ابتدا پدیده‌ای کاملا اشرافی و روشنفکرانه بود که عاقلان و متفکران مختلف جوامع پیشرو تز‌ها و مانیفست‌های فلسفی، اجتماعی، سیاسی، روانشناختی و جامعه‌شناسی خود را در قالب‌های مختلف تئاتر با مردم جامعه خود در میان می‌گذاشتند.

او گفت: انجمن هنر‌های نمایشی اندیمشک یکی از بهترین، پویاترین و موفق‌ترین دوران کاری خود را دارد و برگزاری جشنواره لاله‌های سرخ به‌عنوان رویدادی ملی و مطرح، جشنواره استانی برنا با رویکرد معرفی و شناخت استعداد‌های جوان و همایش ستارگان خاک مختص به هفته دفاع‌مقدس از مهم‌ترین برنامه‌ها و رویداد‌های این انجمن هستند و اجرای مستمر نمایش با موضوعات متفاوت در سالن‌های مختلف، برگزاری بدون وقفه کلاس‌های آموزش بازیگری موفقیت‌آمیز و حضور مستمر، قوی و موفقیت‌آمیز در جشنواره‌های مختلف استانی منطقه‌ای و ملی از دیگر اقدامات انجمن هنر‌های نمایشی اندیمشک هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.