مثبت شدن تست کرونای اسیر تازه آزادشده فلسطینی

سخنگوی دولت فلسطین از مثبت شدن تست کرونای یک اسیر ۱۹ ساله فلسطینی که به تازگی از زندان رژیم صهیونیستی آزاد شده است، خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری وفا فلسطین، ابراهیم ملحم، سخنگوی دولت فلسطین اعلام کرد در میان ۱۵ نفری که به تازگی به ویروس کرونا آلوده شده اند، یک اسیر ۱۹ ساله به نام نورالدین صرصور از شهرک بیتونیا وجود دارد که به تازگی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شده و آزمایش کرونای او مثبت اعلام شده است.

ملحم افزود که این اسیر فسطینی آزاد شده به مدت دو روز در بازداشتگاه اسرائیلی عصیون واقع در جنوب بیت‌لحم و ۱۴ روز نیز در بازداشتگاه عوفر در غرب رام‌الله در اسارت بوده و با شماری از اسرا نیز تماس داشته است، اما اداره زندان‌های اسرائیل هیچ آزمایشی از بقیه اسرا به منظور اطمینان از سلامت آن‌ها انجام نداده است.


بیشتر بخوانید: افزایش شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در جهان


کمیته امور اسرا و آزادگان سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) نیز گفت که اسرای زندان عوفر پس از اطلاع از ابتلای این اسیر آزاده به ویروس کرونا، اکنون در حالت آماده‌باش بسر می‌برند و برخی از سلول‌های زندان نیز بسته شده تا ابتلای دیگر اسرا به کرونا نیز بررسی شود.

ساف رژیم صهیونیستی و اداره زندان‌های این رژیم را مسئول این جنایت پزشکی، غیراخلاقی و غیرانسانی و عدم حمایت از اسرای فلسطینی در برابر شیوع ویروس کرونا، دانست.

در همین حال جنبش فلسطینی الاسیره اعلام کرد: «زندان عوفر را کانون (ویروس) همه گیر کرونا می‌دانیم؛ مگر آنکه با انجام آزمایش برای همه اسرای دربند این زندان، خلاف آن ثابت شود.»

جنبش الاسیره افزود: «وقت آن رسیده است تا برای آزادی اسیران دربند زندان‌های اشغالگر صهیونیستی، اقدام جدی صورت بگیرد.»

روزنامه القدس العربی نیز نوشت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در انتظار نتیجه ارزیابی مقامات امنیتی و کمیته اضطراری وزارت بهداشت است تا در خصوص تمدید حالت فوق العاده در کرانه باختری اعلام نظر کند.

منابع آگاه می‌گویند اوضاع میدانی حکایت از تصمیم محمود عباس برای تمدید حالت فوق العاده به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار