معاون فناوری رئیس جمهور در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام با اشاره به تفاوت زندگی مردم با شیوع کرونا، تاکید کرد: باید از فرصت پیش آمده استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاونت علمی ریاست جمهوری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از دنیای بعد از کرونا گفت؛

ستاری نوشت:

"از ابتدای بحران شرکت‌های دانش بنیان محققان و بسیاری از استارتاپ‌ها و تلاش‌های شبانه روزی برای تهیه اقلام مرتبط با این ویروس مبارزه داشتند.

از ساخت دستگاه‌های تولید ماسک، مواد ضدعفونی، تا تجهیزات بسیار پیشرفته پزشکی مانند ونتیلاتور، تجهیزات اتاق‌های ICU, سیتی اسکن و تولید انبوه کیت‌های تشخیص و همین‌طور تلاش بسیاری برای تهیه واکسن در حال انجام است.

تنها سه گروه مستقل بر روی واکسن بیماری کار می‌کنند و صد‌ها کار آزمایی بالینی روزانه در حال انجام است.

اکنون به نقطه رسیدیم که بیماری تحت کنترل درآمده است و این موضوع به دست نیامد مگر با صبر و حوصله مردم و حمایت آن‌ها از فرزندان در کادر درمانی و شرکت‌های دانش بنیان و تلاش انبوه محققان در دانشگاه‌ها.

باید خود را به این مهمان ناخوانده جدید عادت دهیم، این ویروس جزئی از زندگی همه مردم جهان شده است و همواره تا ابد همراه مردم دنیا خواهد بود حتی پس از کشف دارو و واکسن این ویروس مانند بسیاری از ویژگی‌های دیگر به همراه بشریت خواهد بود قطعاً بسیاری از اصول زندگی مردم دنیا در آینده تغییر خواهد کرد و روش‌های آموزش تفریحی و خرید، بسیاری از عادت‌های روزانه تحت تاثیر این ویروس تغییر می‌کند.

کسب و کار‌های جدید متولد می‌شوند و ظهور می‌یابند و برخی از بین خواهد رفت. فرصت بسیار پیشرو جوانانی است که آینده‌های جدیدی را برای بهبود کیفیت زندگی مردم در جهان همواره کرونا دارند و باید از فرصت پیش آمده امیدوارانه و بهترین نحو ممکن استفاده کنند. زندگی می‌گذارد، ولی با قواعد و قوانین و مقررات جدید."

سورنا ستاری

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.