سومین گروه زائران بحرینی از مشهد به کشورشان بازگشتند

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: در پی شیوع بیماری کرونا و اعلام وضعیت قرمز در این استان سومین گروه از زائران بحرینی که پیش از این به مشهد سفر کرده بودند، عازم کشورشان شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: اسفند پارسال پس از آغاز بحران بیماری همه‌گیر در مشهد رسیدگی به وضعیت زائرانی که در قالب تور زیارتی از بحرین به این شهر سفر کرده بودند در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: بر این اساس مقرر شد اقدام فوری برای بازگشت حدود هزار و ۲۰۰ زائر بحرینی که به طور پراکنده در هتل‌ها اقامت داشتند از مشهد به کشورشان صورت گیرد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی: هماهنگی لازم برای اسکان متمرکز این افراد با نمایندگی وزارت امورخارجه در استان و استانداری خراسان رضوی انجام شد و در گام نخست این زوار بحرینی از ۱۴ واحد اقامتی خارج و در ۹ واحد اقامتی مستقر شدند.

بیدخوری افزود: همچنین در این مدت کادر بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد پایش، معاینات پزشکی و غربالگری روزانه این زائران را آغاز کردند.

او تصریح کرد: با توجه به تعطیلی هتل‌های مشهد، با اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی هماهنگ شد تا واحد‌های اقامتی معین از زائران بحرینی پذیرایی کنند البته این واحد‌ها پذیرش جدید میهمان را به هیچ وجه در ایام نوروز نداشته‌اند.
 
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به برنامه بازگشت زائران بحرینی، گفت: در نخستین پرواز اول از طریق هواپیمایی سلام ۱۶۰ زائر بحرینی، با دومین پرواز هواپیمایی کیش‌ایر سه‌شنبه هفته پیش ۶۰ نفر و امروز نیز با اقدام کیش‌ایر ۹۹ زائر دیگر از مشهد به بحرین بازگشتند.

بیدخوری افزود: تاکنون در مجموع ۳۱۹ زائر بحرینی به کشورشان بازگشته‌اند و این روند تا بازگشت همه آن‌ها ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: با توجه به شرایط جاری برنامه بازگشت باقیمانده زائران بحرینی به کشورشان حداقل دو ماه طول زمان می‌برد لذا در این مدت با رعایت همه موازین پیشگریانه بهداشتی به نحو مطلوب از زائران بارگاه نورانی حضرت رضا (ع) میزبانی می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: آستان قدس رضوی، معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، نمایندگی وزارت امور خارجه در این استان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد همکاری بسیار خوبی را برای تامین شرایط مناسب اقامت و بازگشت این زائران داشته‌اند.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار