افزایش قابل توجه پسماند‌های عفونی و بیمارستانی در کرمانشاه

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به افزایش قابل توجه پسماند‌های عفونی و بیمارستانی در کرمانشاه در پی شیوع بیماری کرونا، از تشدید نظارت‌ها بر شیوه مدیریت و دفن این پسماند‌ها خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه آذر، ولی زاده معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به افزایش پسماند‌های بیمارستانی و عفونی خصوصا دستکش، دستمال کاغذی و ماسک با شیوع بیماری کرونا، گفت : رقم دقیقی از میزان افزایش این نوع پسماند‌ها در دست نیست، چون روند بیماری متغییر است و میزان تولید این نوع پسماند‌ها متناسب با شیوع بیماری بالا می‌رود.

او با بیان اینکه افزایش این پسماند‌ها باعث شده حساسیت‌ها بر شیوه دفن و مدیریت آن‌ها بیشتر شود و نظارت‌ها جدی‌تر شود، گفت : اگرچه محل دفن پسماند‌های بیمارستانی و عفونی در کرمانشاه فعلا تغییر نکرده و تغییری هم در پروتکل امحا این پسماند‌ها نداریم، اما نظارت‌ها را شبانه‌روزی کرده ایم تا موازین بهداشتی کاملا رعایت شود.

 معاون محیط زیست استان کرمانشاه،گفت: در برخی موارد محدود هم نیاز به سوزاندن پسماند‌ها است که باید تحت تدابیر ویژه انجام شود.

ولی زاده گفت: اقداماتی که انجام شده کرمانشاه را به یکی از استان‌های پیشتاز در زمینه مدیریت پسماند‌های عفونی تبدیل کرده است.

او همکاری مردم برای ادامه این روند را ضروری دانست و گفت: علاوه بر پسماند‌های بیمارستانی و مراکز درمانی، تولید زباله‌های دستکش، ماسک و دستمال کاغذی هم بسیار بالا رفته که از مردم تقاضای جدی داریم از رها کردن این پسماند‌ها در محیط زیست خودداری کنند.

معاون محیط زیست استان کرمانشاه رها کردن این پسماند‌ها در محیط را باعث آلودگی آب، خاک و هوا دانست و گفت: مردم حتما باید این نوع زباله‌ها را در کیسه قرار داده و در سطل زباله بیندازند.

ولی زاده همچنین از افزایش پسماند‌های خانگی در شهر‌ها و روستا‌ها نیز خبر داد و افزود: ایام قرنطینه و در خانه ماندن مردم باعث شده با افزایش قابل توجه تولید زباله خانگی نیز مواجه باشیم که راهکار‌هایی برای مدیریت بهتر این پسماند‌ها را به استانداری، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ارائه دادیم .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.