در پی وزش طوفان شن و گرد و غبار شدید، برق ۳۰ روستای شهرستان ریگان قطع شد.

امین باقری، فرماندار ریگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: گرد و غبار شدید که از دیشب شهرستان ریگان را درگیر کرده، سبب خاموشی ۳۰ روستا و شکستن تیر‌های برق در این شهرستان شده است.

او افزود: این گرد و غبار شدید با غلظت ۶۰ برابر حد مجاز در ریگان سبب خسارت ۲۰۰ میلیون تومانی به فضای سبز شهری ریگان شد.

باقری تصریح کرد: گرد و غبار شدید علاوه بر مشکلات تنفسی برای ۳۰ شهروند ریگانی، راه ۴۰ روستای این شهرستان را مسدود کرد که تلاش برای برقراری را‌ه های این مناطق ادامه دارد.

او از اعزام اکیپ‌های امدادی برای امداد رسانی به روستا‌های محاصره در طوفان خبر داد و بیان داشت: طوفان شدید شن سبب تخریب ۲۰ واحد مسکونی در این شهرستان شده است.

باقری با اشاره به اینکه محور ترانزیتی ریگان ـ چابهار دیشب به مدت یک ساعت بر اثر گرد و غبار مسدود شد، گفت: با تلاش نیرو‌های راهداری این محور بازگشایی و تردد در آن جاری شد.

فرماندار ریگان از بین رفتن پوشش گیاهی و افزایش کانون‌های بحران فرسایش بادی را از دلایل گرد و غبار شدید در این شهرستان برشمرد و خواستار تخصیص اعتبارات ملی در این زمینه شد.

باقری با اعلام اینکه پروژه مالچ پاشی به مدت دو سالست که در این شهرستان تعطیل شده و این امر بر مشکلات اهالی شهرستان افزوده است، تصریح کرد: پروژه مالچ پاشی بعد از گذشت ۱۳ سال در این شهرستان آغاز شده بود که دو سالست این طرح در این شهرستان تعطیل شده است.

او بیان داشت: تاکنون گرد و غبار در ریگان ۱۶ روستا را خالی از سکنه و ۱۵۰ روستا را در محاصره شن‌های روان قرار داده است.

         

ریگان تا مرکز استان کرمان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد که بعد از خوزستان دومین نقطه کانون بحران فرسایش بادی در کشور است.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: مدیریت بحران ، طوفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار