خسارت ۸۰۰ میلیارد ریالی سیل و تگرگ به کشاورزی کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: بر اساس برآورد‌ها سیل و تگرگ اخیر افزون بر ۸۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی شهرستان کازرون خسارت وارد کرده است.

حمید رشیدی معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: بارندگی و تگرگ شدید اخیر، حجم بالای خسارت به مزارع، باغات، جاده‌های دسترسی به مزارع، تاسیسات آب و خاکی، کانال‌های آبیاری، دام و دامپروری در پی داشته است.

او ادامه داد: بیشترین میزان خسارات طبق برآورد کارشناسان به محصولات کشاورزی گندم، جو، گوجه فرنگی، سبزی و صیفی و جاده بین مزارع وارد شده است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون افزود: ویژگی طبیعت بر این است که خیلی از حوادث قابل پیش بینی نیستند به همین دلیل از کشاورزان و دامداران انتظار می‌رود نسبت به بیمه محصولات و دام خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

همچنین به علت بارش شدید باران و جاری شدن سیل در شهرستان کازرون، ۳ نفر از اعضای یک خانواده عشایر هنگام برگشت از چرای دام به همراه دام‌ها طمعه سیل شده و جان باختند.

از اواخر وقت ۸ فروردین تا فروردین ۹۹، سامانه بارشی همه استان فارس را فرا گرفت که اردکان با ۹۶ و ۹ دهم، داراب ۸۵ و شهرک گلستان شیراز با ۶۹ و ۶ دهم میلی متر بیشترین میزان بارندگی را به خود اختصاص دادند.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار