مشترکین شرکت گاز استان کردستان از یارانه بیشتری در مصرف گاز برخوردار شدند

احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: با تصویب هیات دولت و به منظور تعیین الگوی مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و جرایم مصارف مازاد بر الگو مصرف، دوره سرد همه اقلیم‌ها تا ۱۵ اردیبهشت سال۱۳۹۹ تمدید شد.

فعله گری اظهار کرد: برای بهره مندی مشترکین گاز کردستان که در اقلیم‌های ۱ و ۲ سرد قرار دارند یک ماه به فصل سرد افزوده شده و محاسبه گاز بهاء تا پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری با نرخ فصول سرد انجام می‌گیرد.

او قانون مصوب هیئت وزیران را اینگونه تشریح کرد: بر این اساس، هیات وزیران در جلسه بیست و هشتم اسفند ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت نفت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد که با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا، دوره‌های سرد مناطق آب و هوایی کشور موضوع تصویب‌نامه شماره ۱۷۵۶۲۷/ ۳۶۹۱۱ مورخ ۲۸ اسفند ۱۳۸۵ و اصلاحات بعدی آن، تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ تمدید می‌شود.

فعله گری شهرستان‌های اقلیم‌های سرد ۱ و ۲ استان کردستان را برشمرد و گفت: شهرستان‌های سنندج، بانه، کامیاران، مریوان و سروآباد در اقلیم سرد ۲ و شهرستان‌های سقز، بیجار، دیواندره، قروه و دهگلان در اقلیم سرد ۱ قرار گرفته اند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در حداقل مصارف اقلیم‌ها چنین گفت: در فصل سرد سال از پانزدهم آبان ماه تا پانزدهم فروردین هرسال در اقلیم سرد ۲ مصرف تا ۲۵۰ متر مکعب با کمترین نرخ گاز بهاء محاسبه و این اقدام در اقلیم سرد ۱ تا ۳۰۰ متر مکعب می‌باشد که به علت شیوع ویروس کرونا و در جهت رفاه مشترکین و بهره مندی بیشتر آنان از یارانه پرداختی در مصرف گاز و کاهش هزینه‌ها، در سال جاری یک ماه به فصل سرد اضافه گردیده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.