ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش تحت فرماندهی آمریکا، پایگاه نظامی «التقدم» در منطقه الحبانیه را به نیرو‌های عراقی واگذار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضدداعش اعلام کرد از پایگاه «الحبانیه» در استان الانبار عراق خارج شده و آن را به نیروهای عراقی تحویل داده است.

بنابر اعلام فرماندهی عملیات مشترک عراق، این عقب نشینی در چهارچوب روند تحویل دادن پایگاه‌های آمریکا در عراق به نیرو‌های امنیتی و وزارت دفاع این کشور است.

پیش از این نیز ارتش آمریکا نیرو‌های خود را از چند پایگاه در شمال عراق خارج کرد و این پایگاه‌ها را به ارتش عراق تحویل داد.

در همین حال روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت آمریکا به دنبال تغییر چینش نیرو‌های خود و آمادگی برای اجرای برنامه حمله به یکی از گروه‌های مقاومت عراق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جامعه شناسی جنگ و نیروهای نظامی
۰۷:۲۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
امریکا به سه دلیل عراق را ترک نمیکند که :
1-"چاهها نفت عراق" که دقیقا داعش مانند مار روی چاههای نفت چمبره زده بود.سر بریدن ها و تجاوزها به زنان و .... همه واسه این بود که اسم داعش یک شهر را خالی کند بدون اینکه گلوله و مهماتی مصرف شود.
2- امریکا فکر میکند که عراق نیروی نظامی قوی ندارد که بتواند با او مقابله کند.
3- چراغ سبز نشان دادن موافقان امریکا در عراق.قبل از شهادت سردار سلیمانی یکسری عراقی ها(نفوذی های امریکایی) به اسم و پوستر سردار سلیمانی بی احترامی کردند.
این سه دلیل علت خارج نشدن امریکا از عراق است.
عراق باید روی این سه دلیل که گفته شد متمرکز شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
اگا هدفشون حمله است که الان کل دنیا متوجه شده
آخرین اخبار