مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته، ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   حبیب یزدان‌پناه روز شنبه ۱۶ فروردین‌ماه ۹۹ با بیان این مطلب اظهار کرد:  این میزان تسهیلات از سوی پست‌بانک، صندوق کارآفرینی امید، توسعه و تعاون، بانک ملت و بانک سپه با هدف رونق گرفتن صنایع‌دستی روستایی و عشایری پرداخت شده است.

یزدان‌پناه میزان صادرات صنایع‌دستی خراسان شمالی در سال ۹۸ را ۱۰ هزار دلار برشمرد و افزود:  این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، افزایش ۲۵ درصدی داشته است.

او عنوان کرد: ع مده این تولیدات صنایع‌دستی فرش، گلیم، دست بافته‌های داری، سفال، سرامیک و نساجی بود که به کشور‌های چین، لهستان، ترکیه، ایتالیا و سوئد صادر شد.

او با اشاره به تأثیرات کرونا بر صادرات صنایع‌دستی تصریح کرد: به این حوزه هم همانند حوزه گردشگری آسیب‌هایی واردشده که با بسته‌های حمایتی که در نظر گرفته‌شده و دولت نیز در دست بررسی دارد،  بتوانیم بخشی از اثرات منفی در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری را رفع کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون ۶۱ رشته صنایع‌دستی در استان فعال است و بیش از ۱۵ هزار صنعتگر و هنرمند درزمینهٔ تولید این صنایع فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.