در شرایطی که کرونا جهان را درنوردیده است جوانان کشور خودجوش در صف نبرد با ویروس منحوس وارد میدان شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، یازدهم شعبان المعظم سالروز میلاد حضرت علی اکبر (ع)، شبیه ترین فرد به رسول خدا است تا جایی که اهل بیت(ع) درباره ایشان می فرمودند: هرگاه به چهره علی اکبر نگاه می کنیم به یاد رسول خدا می افتیم.

میلاد حضرت علی اکبر(ع) روز جوان معرفی شده است،جوان ۲۷ ساله ای که در واقعه عاشورا توانایی های جوانان را به چشم نشان داد.

گل کاشتن جوانان مقابل دشمنی نامرئی/ از خدمت در لباس مدافعان سلامت تا ضدعفونی گوشی موبایل کادر درمان


رهبر معظم انقلاب در جمع جوانان می فرمایند:جوان باید مبارزه با فقر و ایجاد رفاه عمومى را جزو مطالبات خود بداند،بصیرت جوان یعنى اینکه او بداند با چه وسیله و انگیزه‏ هایى دنبال این هدف است ، بداند کجا می رود و چه کار می ‏کند.

در پیروزی انقلاب اسلامی هم فطرت های پاک نسل جوان و توکل به خدا رمز موفقیت در آن زمان بوده است.

پیامبر اکرم (ص)  می فرمایند :" قلب جوان، فکرجوان و روح جوان نسبت به افراد کهنسال آماده پذیرش حق است " کار بزرگ امام خمینی ( ره ) این بود که فطرت های پاک جوانان را متحول کرد.

در جریان جنگ تحمیلی ۳۶ هزار جوان و نوجوان برای پایداری انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند که نشان از حضور جوانان در کنار پدرانشان در دفاع مقدس دارد. ۷۵ درصد شهدای جنگ تحمیلی در دفاع مقدس جوان بودند که در همان زمان به اعتماد امام خمینی (ره) به نحو شایسته پاسخ دادند.

جوانان غیرتمند ایران در دفاع مقدس چنان حماسه آفریدند که پشت دشمن از شنیدن نام آن‌ها به لرزه می‌افتاد.

گل کاشتن جوانان مقابل دشمنی نامرئی/ از خدمت در لباس مدافعان سلامت تا ضدعفونی گوشی موبایل کادر درمان


طبیعی است در هر کارزار و جنگی نسل جوان است که می‌تواند تلاش بیشتری را برای مبارزه انجام دهد،در شرایط الان که ویروس کرونا جهان را متحول کرده است جوانان کشورمان پا به عرصه کار گذاشته تا هر چه سریع تر این ویروس را نابود کنند.

دلاوری  کادر درمان و مردم جهادگر در این روز ها بسیار به چشم می آید،همه دست در دست هم داده اند تا هر چه سریعتر با این دشمن نامرئی بجنگند و پیروز شوند.

پزشکان و پرستاران جوانی که  با شور و امید جوانی پا به عرصه کار گذاشته اند تا هم خدمت رسان هم وطنان خود باشند و به وظیفه انسانی خود جامع عمل بپوشانند.

گل کاشتن جوانان مقابل دشمنی نامرئی/ از خدمت در لباس مدافعان سلامت تا ضدعفونی گوشی موبایل کادر درمان

دکتر حامدشفیعی  رئیس بیمارستان فرقانی در گفت گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، گفت: با رعایت‌ مردم این چند روزه مراجعه به بیمارستان کمتر شده، اما هنوز فرصت آن نرسیده که برای بیماری کرونا تصمیم گیری انجام شود.


او افزود:تعدادی از هموطنان در روز‌های اولیه سال جدید از قم خارج شده اند و بازگشت آن‌ها به شهر ممکن است افزایش بیماری کرونا را داشته باشیم.

این پزشک می گوید:از اول کرونا تا به امروز خانواده ام را ندیدم و فقط امروز توانستم ملاقاتی باخانواده ام داشته باشم.

او ادامه داد:هیچ کس در دنیا فکر نمی کرد چه ویروسی به این کوچکی دنیای به این بزرگی را متحول کند و حتی کشورهای قدرتمند را درگیر خود کند.

 رئیس بیمارستان فرقانی گفت:قطعاً اگر چندین بار به عقب باز گردم باز هم رشته پزشکی را انتخاب می کنند و به مردم با جان و دل خدمت‌رسانی می‌کنم.

گل کاشتن جوانان مقابل دشمنی نامرئی/ از خدمت در لباس مدافعان سلامت تا ضدعفونی گوشی موبایل کادر درمان

شفیعی گفت: من خدمت به مردم را وظیفه خودم می دانم و تاپای جان به آن پایبند خواهم بود.

او ادامه داد: در شرایط اول بحران کرونا نیروهای جهادی برای خدمت‌رسانی به بیماران به بیمارستان  آمده‌اند در آن شرایط سخت ما به آنها اعتماد کردیم و آنها جواب اعتماد ما را به خوبی و درستی دادند و این شروعی برای کمک رسانی جهادگران به بیمارستان های دیگر شد.

او گفت: روز جوان را به تمام جوان های عزیزم تبریک می گویم آقا  گفتند من امیدوار به جوانان هستم و جوانان در این بحران و کرونا خالصانه وارد گود شدند به وضوح این امید را حس کردیم و قدرت جوان را دیدیم.

شفیعی گفت:کادر درمان، جهادگران و تمام جوانان بیشتر از کسانی که تجربه کاری دارند پرتلاش و پر انرژی کار می کردند و به نوبه خودم روز جوان را تبریک می گویم و از همه آنان قدردانی می‌کند.

محمود تیموری ،جوان پرستار اورژانس بیمارستان فرقانی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،گفت: مردم با رعایت اصول بهداشتی کمک بسیاری به کادر درمان می کنند و خدا را شاکریم که مراجعه به بیمارستان و مبتلایان به ویروس کرونا کمتر شده است.

او با اشاره به اینکه در روز های اول حجم مراجعه به بیمارستان بسیار زیاد بود و قادر به دیدن خانواده ام نبودم و حس دلتنگی عجیبی داشتم اما خدا را شکر در این روز ها می توانم به دیدن آنها بروم.

گل کاشتن جوانان مقابل دشمنی نامرئی/ از خدمت در لباس مدافعان سلامت تا ضدعفونی گوشی موبایل کادر درمان

تیموری افزود:  این بیماری در کل دنیا بی سابقه بوده است و شرایط سختی را متحمل هستیم با این وجود اگر باز هم به عقب بازگردند رشته پرستاری را انتخاب می کنم و با تمام این شرایط سخت در کنار بیماران هستم و همراه آنان می مانم.

تیموری گفت:خواهرم در بخش آزمایشگاه بیمارستان شهدا مشغول خدمت هستند و خانواده در این شرایط بهترین مشوق  من برای در کنار بیماران ماندن هستند.

این پرستار جوان  ادامه داد: نیروهای جهادی خالصانه وارد میدان شده اند و کمک خوبی برای کادر درمان بوده اند و از نظر روحیه دهی به بیماران کرونا مفید حال هستند.

تیموری در آخر از مردم خواهش کرد که کادر درمان با کمک مردم توانمند تر برای شکست کرونا می شود و با صبر تحمل این روند سرعت می یابد.

دکتر مریم نصیری،متخصص بیماری های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،گفت:هنگامی که بهبود یافتن هم وطنان خودم را می بینم و حس کمک رسانی و برگشت سلامت بیماران حس شادی و انگیزه‌ای برای تلاش بیشتر را فراهم می کند.

او افزود: یک ماه و نیم خانواده ام را ندیدم اما در کنار خانواده سلامت برای بهبود هموطنان و بازگشت سلامتی آنان تلاش می‌کنم.

این پزشک  ادامه داد: ما نگران پیک دوم بیماری هستیم با وجود سفرهای نوروزی مردم احتمال افزایش بیماری وجود دارد اما هم اکنون مراجعات بیماران کمتر شده است.

نصیری گفت: با وجود خطرناک بودن شغلم با وجود بیماری های واگیردار حاضرم به کارم ادامه دهم و حتی دوباره آن را انتخاب کنم و با علاقه بیشتر به مردم کمک رسانی کنم.

گل کاشتن جوانان مقابل دشمنی نامرئی/ از خدمت در لباس مدافعان سلامت تا ضدعفونی گوشی موبایل کادر درمان

 

این متخصص بیماری های عفونی می گوید: با توجه به کمبود نیرو برای کمک رسانی به بیماران حضور جهادی مردم در این عرصه بسیار کمک کننده برای کادر پزشکی و درمانی بود و بیماران از نظر روحی ارتقا یافتند.

او گفت: هنوز برای بیماری کرونا دارو یا واکسن خاصی وجود ندارد بهترین راه حل پیشگیری از این بیماری پیشگیری است به این معناکه بهداشت فردی و قرنطینه خانگی با اصول رعایت شود تا این زنجیره انتقال قطع شود و ما شاهد از دست رفتن بیماری باشیم کادر پزشکی با جان و دل پای کار مانده اند از مردم هم خواهشمندیم به ما کمک کنند و با رعایت اصول سلامت خود را تضمین کنند.

مریم امامی کارشناس ارشد پرستاری مراقبت های ویژه بیمارستان کامکار در گفت و گو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  گفت: به عنوان یک پرستار از ابتدای ورود به این شغل تعهد داشتیم و داریم ، تعهد وجدانی انگیزه اصلی برای کمک رسانی به هموطنان است.

او ادامه داد: جهان با بیماری های مختلفی مواجه بوده بیماری های همچون وبا و  طاعون ، ولی در این چند سال خدمت هیچ وقت گمان نمی کردم که با چنین شرایطی مواجه شویم.

او گفت: پرستاری خدمت به انسان هاست ، لبخند رضایتی که روی لب بیماری می بینم برایم دنیایی ارزش دارد و بر تصمیمی که گرفتم قاطع تر ادامه می دهم.

گل کاشتن جوانان مقابل دشمنی نامرئی/ از خدمت در لباس مدافعان سلامت تا ضدعفونی گوشی موبایل کادر درمان


کارشناس ارشد پرستاری تاکید کرد: دوران قرنطینه برای همه سخت بوده و برای کادر درمان سخت تر بوده است از مردم می‌خواهم همچنان تا زمان بیماری تا کامل ریشه کن شدن این بیماری در قرنطینه بمانند از افراد سالمند یا کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند مراقبت های ویژه کنند.

در این روزها همه به فکر کمک رسانی به هم نوعان خود هستند جهادگران جوان هم خودجوش در کنار کادر درمان پا به عرصه کارزار گذاشته اند  تا هم از پزشکان قدردانی کنند و هم در کنار آنان گوشه ای از زحمت ایشان را کم کنند.

علی رجبی مسئول پشتیبانی جهادی بیمارستان فرقانی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  گفت:وقتی بیماری کرونا گسترش پیدا کرد وظیفه دینی شرعی و انسانی خود دانستن و به پای کار آمدیم  تا گوشه ای از این سختی ها را کم تر کنیم.

او گفت: عده ای از دوستان در بیمارستان مستقر هستند ،و در طول شبانه روز به کادر پزشکی کمک می‌کنند.

او ادامه داد: در اینجا برای تغذیه بیمار و کادر پزشکی پذیرایی فراهم می شود تا انشاالله بتوانند هرچه بهتر کار خدمت رسانی را انجام دهند.

سید علی سجادی جوان ۱۶ ساله جهادگر در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  گفت: احساس وظیفه کردم که عده‌ای نیاز به کمک دارند و با توانمندی به کمک آنان شتافتم و می خواستم پرستاران و پزشکان شهرم  کمتر احساس خستگی کنند.

او با بیان این که ما نذر‌های مردمی را میان بیماران، پزشکان، پرستاران توزیع می‌کنیم،گفت :بیماران کرونا برای بهتر شدن حالشان باید مایعات بخصوص آبمیوه بخورند و سیب و هویج مهمترین نیاز است با کمک خیران برای بیماران کرونا آبمیوه برای یک شیفت کادر درمانی، جهادی و خدماتی و بیماران کرونایی در بیمارستان ها توزیع می کنیم.

گل کاشتن جوانان مقابل دشمنی نامرئی/ از خدمت در لباس مدافعان سلامت تا ضدعفونی گوشی موبایل کادر درمان

گردان بیت المقدس شهید مکتبدار در این روزها به صورت جهادی و خودجوش مردمی پا به عرصه کار گذاشته و با ضدعفونی کردن ماشین ها ،معابر و سر زدن به بیماران بهبود یافته کرونایی ، توزیع پک بهداشتی به مردم خدمت رسانی می کند.

کاظم صفایی تبار مسئول گردان شهید مکتبدار در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  گفت:از روزهای اول کرونا شروع به گندزدایی و خدمات به بیماران کرونایی و تامین معیشت بیماران کم بضاعت، ضدعفونی کردن خانه ها و معابر از جمله پمپ بنزین‌ها پمپ گازها از فعالیت‌های ما بوده است و به خانواده هایی که مشاغل آنها بر اثر بیماری کرونا فعالیت خود را از دست داده به صورت مردمی کمک می شود.

نیروهای این گردان اکثراً جوان هستند و از تجربه ریش سفیدان در مقابله با این بحران کمک می گیرند.

گل کاشتن جوانان مقابل دشمنی نامرئی/ از خدمت در لباس مدافعان سلامت تا ضدعفونی گوشی موبایل کادر درمان

دکتر انسیه حصاری دیگر جوان جهادگر این گردان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،می گوید:در این محل حدود ۲ تا ۳ ساعت فعالیت می‌کنیم و در حدود ۱۰ تا ۳۰ نفر مراجعه کننده داریم.

او ادامه داد:بیشتر مراجعات ما از ترس بیماری کرونا است و معمولاً بیماری های خاصی ندارند خدا را شکر تا الان بیمار کرونایی یا مشکوک به کرونا نداشتیم و اگر بیماری نیاز به مراجعه در منزل داشته باشند به آنان سر می زنیم.

مهدی مکتبدار برادر شهید محمدحسین مکتبدار در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  گفت برادرام در سن جوانی به شهادت رسید و من هم ایشان را سرمشق خود قرار دادم و به حرف رهبر زمانم گوش دادم و به دستور رهبری مثل دوران جنگ جوانان پا به میدان مبارزه با کرونا بگذارند من هم وظیفه خود دانستم تا هر کمکی که می توانم در این مسیر انجام دهم.

محمود افسر که خود رزمنده دفاع مقدس و فرزند شهید است در این باره می گوید که این روزها مرا یاد دوران دفاع مقدس می‌اندازد که جوانان خالصانه و با عشق به مردم خدمت می کنند.

مساجد از گذشته تا به امروز، پایگاهی برای سنگرهای دفاعی و معنوی است ،مساجد این  روزهای شهر من به جای اقامه نماز در حال جهاد برای ریشه کن شدن کرونا هستند به  جوانان می‌آموزند که مساجد فقط برای عبادات نیست بلکه جهاد هم جزئی از عبادت است.

مسئول هماهنگی کارگاه مسجد امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، گفت: مسجد امام خمینی پردیسان در این بحران کرونا به صورت خودجوش مردمی فعالیت می کند.

خانم گودرزی افزود:در این کارگاه از هشتم اسفند ماه کار دوخت لباس ، کلاه و استینچه یک بار مصرف برای کادر درمان آغاز شده است.

او افزود: هم اکنون ۱۴ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نفر غیر مستقیم درگیر کار هستند که نیروهای ما از دوازده سال تا ۶۰ سال سن مشغول کمک به مدافعان سلامت هستند.

گودرزی اضافه کرد: روزانه ۱۰۰ عدد لباس ، ۲۰۰ عدد کلاه و ۲۰۰ عدد استین چه یکبار مصرف تولید می شود.

گل کاشتن جوانان مقابل دشمنی نامرئی/ از خدمت در لباس مدافعان سلامت تا ضدعفونی گوشی موبایل کادر درمان

او درپایان تاکید کرد: کارگاه دارای مجوز از دانشگاه علوم پزشکی است و تولیدات به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده می شود.

جوانان با هر توان و هر کاری که می توانند برای مبارزه با ویروس کرونا انجام دهند در حال خدمت رسانی هستند بعضی از جوانان قمی با فعالیت های جهادی خود باعث دلگرمی کادر درمان شده اند.

سعید قمنی یکی از جوانان خودجوش و جهادی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  گفت:از آنجا که کادر درمان به صورت شبانه روز مشغول خدمت به بیماران کرونا هستند ناگزیر به ضدعفونی مرتب تلفن همراه می شوند که این امر موجب نقص فنی گوشی شده و عملکرد آن را مختل می کند ما نیز بر آن شدیم که خدمتی به سربازان خط مقدم جبهه سلامت داشته باشیم.

او افزود: من ۶ سال سابقه تعمیرات گوشی دارم با مشورت دوستان تصمیم گرفتیم که گوشی های کادر درمان را به صورت رایگان تعمیر کنیم.

گل کاشتن جوانان مقابل دشمنی نامرئی/ از خدمت در لباس مدافعان سلامت تا ضدعفونی گوشی موبایل کادر درمان

او می گوید: هزینه تعمیر گوشی و لوازم اولیه به صورت رایگان انجام می‌شود اما اگر قطعه خاص نیاز باشد با حداقل هزینه تهیه می‌شود.

او  ادامه داد: انتقادهای زیادی در این تصمیم شنیدیم که شما با جونتون بازی می کنید ، گوشی ها خیلی آلوده هستند خودتون ویروس در محل کارتون منتشر می کنید، اما با هر انتقاد ما مشتاق تر می شدیم که این کار صورت گیرد.

قمنی گفت: در بیمارستان ها اعلام همکاری کردیم تا گوشی  هایی که احتیاج به تعمیر دارند را  تحویل دهند اما از آنجا که برخی از پزشکان و پرستاران از بیمارستان فرصت خارج  شدن از محل کار را ندارند ما به وسیله پیک گوشی‌ها را  تحویل می گیریم.

او  با بیان این که گوشی ها هنگام ورود به کارگاه و تحویل به صاحبان آن ضدعفونی می‌شوند،افزود:  این کارگاه با ۷ نفر نیروی ثابت و ۵ نفر به صورت غیر مستقیم فعالیت می کند.

جوانان این سرزمین در کنار مدافعان سلامت با قدرت ایستاده اند ،جوانان همیشه درصحنه ای که  این بار مقابل دشمنی نامرئی در میدان مبارزه گل کاشتند‌‌ در صحنه با قدرت پا به میدان مبارزه با ویروس کرونا گذاشتند و خط مقدم سلامت را گلباران تلاش و همت کردند. ولادت حضرت علی اکبر(ع) بهانه‌ای برای یادآوری دلاوری و  توانمندی نیروی جوان است.

انتهای پیام/غ/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار