روایت مردی را می‌خوانید که دست دادن با یک پزشک باعث نجات او از مرگ شد.

دست دادن با یک پزشک، جان مردی را نجات داد!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هنگامی که دکتر بریت با مارک دست می‌داد، متوجه شود که دست‌های او بزرگ‌تر از حد معمول هستند و حالت اسفنجی دارد و صورتش هم ابعاد بزرگی دارد. این علایم نشاندهنده بیماری آکرومگالی هستند.
بیماری آکرومگالی در اثر
توموری در غده هیپوفیز و ازدیاد ترشح هورمون رشد توسط این تومور رخ می‌دهد. این تومور در صورت درمان نشدن می‌تواند منجر به مرگ شود.

خود مارک متوجه بزرگ شدن دست‌ها و صورتش شده بود، ولی تصور می‌کرد که بزرگی دستهایش ناشی از کار زیاد و کار در
آشپزخانه است.

مارک گوریری و دکتر کریس بریت در حال دست دادن مجدد باهم (به بزرگی دست مارک توجه کنید.)

بعد از بررسی‌های پزشکی، ماه گذشته مشخص شد که او توموری دو سانتیمتری در سر دارد، با یک عمل جراحی بیشتر حجم تومور برداشته شد و در ادامه درمان، مارک باید دارو‌هایی برای کنترل ترشح هورمون‌ها مصرف کند. مارک به شوخی می‌گوید که:
«مادرم تصور‌
می‌کند که کریس فرشته محافظ من است. امکان داشت که بینایی‌ام را از دست دهم و یا ناراحتی‌های دیگری پیدا کنم، فکر می‌کنم که زندگی‌ام را مدیون کریس هستم.»

مارک گوریری (چپ) و دکتر کریس بریت
(راست)

دکتر بریت گفته است که از زمان دانشجویی مورد بیماری آکرومگالی ندیده بود. آکرومگالی بیماری‌ای است که هر پزشک اگر خوش شانس باشد، در دوران حرفه پزشکی‌اش می‌تواند تنها یک مورد آن را ببیند.

از هر یک میلیون نفر تنها ۳ نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند.
آکرومگالی می‌تواند منجر به اختلال دید، دیابت و مشکلات فشار خون شود.

منبع: یک پزشک
انتهای پیام/

برچسب ها: پزشک ، بیمارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۱:۰۹ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
مواظب باشید جناب ویروس گردن کلفت منحوس تروریستی کرونا با تجمعات و ترافیک خودروها و دست دادن و رو بوسی کردن و فاصله نزدیک و رعایت نکردن موارد ایمنی بهداشت فردی و اجتماعی مخالفه یهو میآد خفتون میکنه ها بهتر روی عصابش راه نریت و خلاف میلش عمل نکنید تا سالم باشید .