معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی استان در روز‌های هجدهم و نوزدهم فروردین ماه احتمال کاهش محسوس دمای هوا وجود دارد لذا به کشاورزان عزیز توصیه داریم تا اقداماتی در خصوص باغات و زراعت خود انجام دهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ، رخ افروز معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی استان در روز‌های هجدهم و نوزدهم فروردین ماه احتمال کاهش محسوس دمای هوا (زیر صفر درجه) وجود دارد که باعث خسارت به محصولات و درختان می‌شود لذا به کشاورزان عزیز توصیه داریم تا اقداماتی در خصوص باغات و زراعت خود انجام دهند.

او افزود: حتماً چند روز قبل از کاهش دما اقدام به مه پاشی کنند، از کود‌های ازته استفاده نکنند که باعث کم شدن مقاومت گیاه و درختان می‌شود، همچنین از کود‌های پتاسیم استفاده کنند که مقاومت درختان را افزایش می دهد.

او با بیان اینکه کشاورزان عزیز حتما به  بیمه محصولات و درختان خود توجه کنند، افزود: بخاری‌هایی که از سال‌های قبل پیش‌بینی شده است استفاده شود و همچنین دستگاه‌های تگرگ نیز مسلح و آماده استفاده باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.