مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۶ فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهمترین حوادث امروز شنبه ۱۶ فروردین ماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

بیش‌از ۸۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان کشف شد

سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف بیش‌از ۸۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در جنوب شرق کشور خبر داد.

سردار محمد قنبری اظهارداشت: پلیس امنیت اقتصادی سیستان و بلوچستان طرح شناسایی باند‌های سازمان یافته قاچاق سوخت و جمع‌آوری باک‌های اضافی را در دستور کار دارد و گشت‌های ویژه‌ای را در این خصوص بویژه در شهر‌های ورودی استان فعال کرده است.

وی بیان کرد: در این راستا طی هفته گذشته چهار دستگاه تریلی حمل سوخت توقیف و۲ باک اضافه خودرو‌های سنگین حذف شد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: طی هفته گذشته ۸۷ هزار و ۵۹۰ لیتر سوخت قاچاق شامل ۸۶ هزار و ۱۲۰ لیتر گازوئیل و هزار و ۴۷۰ لیتر بنزین بوده است.

وی با اشاره به اینکه سوخت‌های کشف شده در شهر‌های کنارک و سیب و سوران بوده خاطرنشان کرد: در این خصوص ۶ دستگاه خودرو توقیف و ۹ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مقامات قضائی معرفی شدند.

قنبری اظهارداشت: پلیس در راستای برخورد با قاچاق با جدیت عمل می‌کند و از شهروندان نیز انتظار داریم هرگونه فعالیت غیرمجاز افراد سود جو از جمله قاچاق سوخت را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

۲۷ واحد صنفی متخلف در نیکشهر پلمب شد

فرمانده انتظامی نیکشهر گفت: ۲۷ واحد صنفی متخلف در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در این شهرستان پلمب شد.

سرهنگ حمید نوری اظهارداشت: در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در نیکشهر و مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا طرح ویژه نظارت بر اصناف در دستور کار ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: پلیس امنیت عمومی نیکشهر با همکاری کارشناسان اصناف و تعزیرات حکومتی طی یک هفته گذشته ۲۷ واحد صنفی متخلف را پلمب کردند.

فرمانده انتظامی نیکشهر از شهروندان خواست ضمن همکاری با عوامل انتظامی در اجرای طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی و رعایت مسائل بهداشتی درصورت فعالیت واحد‌های غیرمجاز موضوع از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

دستگیری قاتل فراری در زاهدان

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان قاتلی که با ضربات چاقو و شلیک سلاح شکاری برادر همسر خود را به قتل رسانده بود، پس از ۱۴ روز فرار دستگیر شد.

سرهنگ"ابراهیم ملاشاهی" رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت: ۲۵ اسفند ماه سال ۹۸ گزارشی مبنی بر کشف جسد در یکی از باغات حومه زاهدان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ شهرستان زاهدان اعلام و بلافاصله عوامل انتظامی به همراه تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی استان به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی در صحنه، جسد جوانی ۳۰ ساله که آثار گلوله اسلحه شکاری و ضربات چاقو بر بدن او مشهود بود در محل روئیت شد.

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده به پرونده بلافاصله پس از شناسایی هویت مقتول، تحقیقات خود را برای دستگیری قاتل آغاز و به جمع آوری سرنخ‌های موجود پرداختند.

سرهنگ ملاشاهی بیان داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی در نتیجه تحقیقات خود به شوهر خواهر مقتول، که مدتی با او اختلاف داشته و پس از پیدا شدن جسدش ناپدید شده بود مظنون و پس از حصول اطمینان، دستگیری او را در دستور کار قرار دادند.

این مقام انتظامی گفت:با توجه به متواری بودن قاتل، تلاش برای شناسایی مخفیگاه او آغاز، که سرانجام با انجام یکسری اقدامات تخصصی مخفیگاهش در یکی از محلات شهر زاهدان شناسایی و متهم ۳۸ ساله پس از ۱۴ روز فرار در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد.

وی با اشاره به کشف سلاح شکاری استفاده شده در این قتل در بازرسی از مخفیگاه قاتل اظهار داشت: متهم که پس از روبرو شدن با ادله پلیس چیزی برای کتمان نداشت پس از انتقال به پلیس آگاهی به قتل برادر همسر خود با انگیزه انتقام جویی به دیل اختلافات خانوادگی اعتراف کرد.

سرهنگ ملاشاهی خاطر نشان کرد: در این رابطه متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار